• پنجشنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98122922034
  • خبرنگار : 50339

رئیس شبکه بهداشت خاش: شهروندان خود قرنطینگی را جدی بگیرند/ کرونا در کمین است

رئیس شبکه بهداشت خاش: شهروندان خود قرنطینگی را جدی بگیرند/ کرونا در کمین است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: از شهروندان ساکن در شهر و مناطق روستایی و عشایری درخواست می کنیم خود قرنطینگی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را جدی بگیرند که کرونا با تهدیدات فراوان در کمین است.

دکتر رضا کرد در گفت و گو با ایسنا افزود: در آستانه سال جدید ضمن تشکر از مجموعه کارکنان بهداشت و درمان و تبریک پیشاپیش سال نو از هموطنان می خواهم موضوع خود قرنطینگی و حذف مسافرت نوروزی را جدّی بگیرند، چون خطر همه گیری، بیماری و مرگ واقعا جدّی است ‌و در صورت عدم رعایت توصیه ها و عدم همکاری مردم در مسیر مقابله با این بیماری قطعا در روزهای آینده شاهد رشد صعودی این آمار و مبتلا شدن تعداد بیشتری از همشهریان و مردم  منطقه به این بیماری خواهیم بود.

وی در زمینه اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی آمار دقیق مبتلایان و بیماران متوفی بیان کرد: حوزه سلامت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش در انعکاس اخبار حوزه سلامت به ویژه آمار مربوط به بیماری کرونا در حال حاضر اصل شفافیت و اطلاع رسانی دقیق را دستور کار قرار داده و از شهروندان تقاضای مشارکت مسئولانه و پیشگیرانه در قطع چرخه انتقال با رعایت موارد بسیار ساده در راستای حفظ سلامت خود و اطرافیان می نماید.

دکتر کرد ادامه داد: افزایش تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کووید19 در شهرستان خاش به 4مورد رسیده که 3 نفر از این بیماران از بیمارستان امام خمینی(ره) ترخیص شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش اظهار داشت:در حال حاضر تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی در این شهرستان به 4نفر رسیده و از مجموع 4 بیمار با نتیجه آزمایش مثبت کرونا تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده و 3 نفر نیز از بیمارستان مرخص شده اند. 

دکتر کرد افزود: از ابتدای شیوع همه گیری اخیر 51 نفر با علائم تنفسی حادّ در بیمارستان بستری شده اند که تا کنون 48 نفر از این بیماران نیز ترخیص شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده اند و 2 بیمار دیگر در بخش ایزوله بستری می باشند.

وی در ادامه از همشهریان خواست تا با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir از وضعیت سلامت خود نسبت به این بیماری مطلع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha