• دوشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99010401348
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

یک کارشناس مسائل سیاسی:

تحقق شعار سال نیازمند بسیج همگانی است

تحقق شعار سال نیازمند بسیج همگانی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه شهرکرد گفت: تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند یک بسیج همگانی مسئولان، نخبگان، فعالان اقتصادی و مردم است.

مجتبی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مسئله اقتصادی امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جامعه ما است، نامگذاری سال با محوریت اقتصاد در سال‌های اخیر نشان‌دهنده دغدغه ایشان نسبت به مسائل اقتصادی در کشور است.

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه کشور ما با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: انتخاب شعار سال با موضوعات اقتصادی یعنی مسئله اقتصاد باید اولویت اول مسئولان کشور باشد، اقتصاد مقاوم به ثبات و استحکام کشور کمک می‌کند، اگر امروز ما به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عمل کنیم قطعا مشکلات کشور در این حوزه مرتفع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از شعارزدگی در مواجه با مسائل و مشکلات کشور خارج شویم، اظهار کرد: تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند یک بسیج همگانی مسئولان، نخبگان، فعالان اقتصادی و مردم است.

نوروزی تصریح کرد: مجلس و قوه قضائیه نیز باید در این خصوص همگرایی لازم را داشته باشند، همچنین دولت باید سیاست‌های اقتصادی خود را اصلاح و سیاست‌های خود را مبتنی بر اقتصاد مقاومتی تعریف کند، لازم به ذکر است اقتصاد مقاومتی به معنای قطع ارتباط با سایر کشورها نیست بلکه توجه به ظرفیت‌های درونی کشور برای شکوفایی اقتصاد است.

 مدرس علوم سیاسی دانشگاه شهرکرد تأکید کرد: دولت باید چابک و با انگیزه شود، جهش اقتصادی نیازمند تحرک و پویایی در بدنه دولت است، همچنین مجلس شورای اسلامی باید موانع تولید در کشور را به لحاظ قانونی حل کند، متأسفانه امروز بسیاری از مشاغل غیرمولد از امنیت بالاتری نسبت به مشاغل مولد دارند به همین دلیل نقدینگی به سمت تولید در کشور نمی‌رود.

وی با اشاره به حرکت نقدینگی به سمت دلال‌گری، سوداگری و بازار خودرو یا مسکن، توضیح داد: این مسئله موجب افزایش بیکاری در کشور می‌شود، به نظر می‌رسد برای کوتاه شدن دست دلالان مجلس باید طرح مالیات بر عایده سرمایه و خانه‌های خالی را مصوب کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: باید تلاش شود سرمایه‌ها به سمت تولید سوق داده شود.

مدرس علوم سیاسی دانشگاه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه برای تحقق شعار سال فرهنگ عمومی جامعه نیز باید اصلاح شود، تصریح کرد: مردم باید به سمت استفاده از کالاهای ایرانی بروند و همچنین تولیدکنندگان بایستی هرساله کیفیت کالاهای تولیدی خود را افزایش دهند.

وی تأکید کرد: همچنین نیاز است قوه قضائیه با سوداگران اقتصادی که در بازار طلا، سکه و ارز اختلال ایجاد می‌کنند برخورد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha