• پنجشنبه / ۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99010703333
  • خبرنگار : 50223

هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درباره آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددها

هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درباره آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددها

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها طی سامانه بارشی جدید در این استان هشدار داد.

«رضا کاکاوند» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی از امروز تا اواسط هفته بعد، جو این استان ناپایدار است.

وی اظهارکرد: امروز و فردا این ناپایداری‌ها سبب بارش‌هایی در بخش‌هایی از استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه نواحی شمالی و شرقی خواهد شد .

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از بعداز ظهر شنبه و بخصوص روز یکشنبه با تقویت سامانه، برای تمامی مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

کاکاوند خاطرنشان کرد: طی این سامانه بارشی، باران، گاهی رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید لحظه ای و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی بخصوص در نواحی شرقی و شمالی استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از مردم استان انتظار داریم که از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز شود و تمهیدات لازم برای کاهش خسارت احتمالی به محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

کاکاوند اظهار کرد: این سامانه بارشی روز دوشنبه از جو استان کهگیلویه و بویراحمد خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای گچساران و دهدشت با ۲۲.۶در جه سانتیگراد گرمترین و شهر سی سخت با صفر درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha