• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99011809891
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرمانده سپاه بابل خبر داد

راه‌اندازی ۷۵ کارگاه ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی در بابل

راه‌اندازی ۷۵ کارگاه ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی در بابل

ایسنا/مازندران فرمانده سپاه بابل از راه‌اندازی ۷۵ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی زیر نظر علوم پزشکی این شهرستان خبر داد و گفت:‌ ۳۴۵ خیاط بسیجی مشغول تولید ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی هستند که تا به امروز ۲ هزار و۹۰۰ گان به بیمارستان‌های بابل تحویل داده شد. 

مرتضی رمضانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر پایگاه مقاومت بابل تولید ماسک بهداشتی را زیر نظر مرکز بهداشت راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابل از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان برای مهار ویروس شروع به فعالیت کرده و  با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی و با سازماندهی تیم‌های پزشکی در کنار مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۷۲۰ گروه جهادی اعم از ۱۲۰ گروه جهادی شهری و ۶۰۰ گروه جهادی در روستاها تا به امروز معابر، خیابان‌ها کلانتری ها، داروخانه ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها، درب منازل و منازلی که بیماران کرونایی دارند، مشغول گندزدایی هستند، تصریح کرد: یک هزار و ۸۰۰ سم پاش کوله‌ای و ۲۰۰ سم پاش خودرویی با صرف ۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی، برای گندزدایی بکارگیری شدند.

۸۵ درصد بابلی‌ها غربالگری کرونا شدند

فرمانده سپاه بابل در ادامه با اشاره به سازماندهی حوزه‌های مقاومت با ۴۳ خانه بهداشت سطح شهرستان، از غربالگری ۸۵ درصدی مردم بابل خبر داد و گفت: کار خوبی که در شهر بابل انجام شد و متفاوت از شهرهای دیگر بود، بخش عمده غربالگری در نقاهتگاه تخصصی شهید سپهبد سردار سلیمانی بابل انجام گرفت که مردم با مراجعه به این کلینیک تخصصی که دارای آزمایشگاه و تجهیزات لازم است، تست کرونا می‌دهند و آزمایش یک ساعته انجام شده و اگر کسی هم مشکلی داشت از همان کلینیک مستقیما به بیمارستان منتقل می‌شود.

رمضانی یادآور شد:‌ حوزه‌های مقاومت با همکاری پزشک خانواده و شبکه بهداشت آن دسته از بیماران کرونایی که نیاز به دارو یا بسته‌های معیشتی داشتند، شناسایی کرده و در حال حاضر ۱۰۰۰ بسته معیشتی در حال توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۶۰ بیمار کرونایی توسط گروهای جهادی و سر حلقه‌های طرح صالحین خدمات رسانی شدند.  

توزیع ۵۰۰ هزار ماسک بهداشتی درب منازل 

فرمانده سپاه بابل به توزیع ۴ هزار ماسک بهداشتی و ۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی بین نانوایی‌های شهر اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ هزار ماسک بهداشتی تولید و درب منازل مردم توزیع شد.

رمضانی از راه‌اندازی نقاهتگاه ۱۲۰ تختخوابه سردار شهید سلیمانی با همکاری مخابرات شهرستان هم خبر داد و گفت: با همکاری بیمارستان تخصصی شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه تجهیزات و امکانات خوبی با حضور کادر درمانی تخصصی در این نقاهتگاه مستقر شد که رادیولوژی، سی تی اسکن و  آزمایش تست کرونا در کمترین زمان ممکن و یک ساعته در این کلینیک صورت می‌گیرد و دارو هم در اینجا رایگان توزیع می‌شود.

 اهدای بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به خانوارهای آسیب پذیر

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابل با بیان اینکه شرایط کرونایی به برخی از مشاغل و خانوارها آسیب زد، از اهدای ۷ هزار بسته معیشتی بین بیماران کرونایی و خانوارهای کم برخوردار خبر داد و تصریح کرد:‌ تاکنون ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه بسته‌های معیشتی به افراد نیازمند شده است.

وی به کشف انبارهای احتکاری در این شهرستان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: ۲۴۳ هزار و ۲۵۰ عدد انواع دستکش، ۵ هزار و ۹۰۲ ماسک پرستاری، ۴ هزار و ۷۲۸ ماسک فیلتردار، ۳ هزار و ۶۰۰ محلول ضدعفونی و نیز ژل ضدعفونی، ساق دست و گان بیمارستانی و مایع ضدعفونی دست تقلبی و همچنین ۵۰ کیلو کش، انواع پارچه گان بیمارستانی، پارچه‌های برش خورده  ۲۰ هزار عدد ماسک بهداشتی و ۳ هزار عدد ماسک آماده برای فروش مجازی از محتکران کشف شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابل از همکاری تنگاتنگ نیروهای بسیجی با ناجا در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت و یادآور شد:‌ مبادی ورودی و خروجی شهرستان توسط  حوزه و پایگاه‌های مقاومت با همکاری نیروی انتظامی کنترل و از ورود افراد غیربومی هم جلوگیری می‌شود.

رمضانی در پایان با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که وضعیت ابتلا به کرونا در این شهرستان نسبت به روزهای شیوع اول کووید ۱۹ سیر نزولی پیدا کرده است، ضمن تقدیر از مردم فهیم و شریف شهرستان خواستار شد:‌ همچنان نکات بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و در خانه‌های خود بمانند تا ان شاءالله بتوانیم با قطع زنجیره انتقال کرونا، دوباره مردم به زندگی و کسب و کار عادی خود برگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha