• دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99012514698
  • خبرنگار : 50059

ترسیم تابلوی زیبایی از همدلی در شرایط کرونایی

ترسیم تابلوی زیبایی از همدلی در شرایط کرونایی

ایسنا/قزوین دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در کشورمان در طول سال‌های مختلف شاهد عرصه‌های متفاوتی بوده‌ایم و در آخرین مورد یعنی همه‌گیری ویروس کرونا تابلوی زیبایی از همدلی و ایثار اقشار مختلف مردم به‌ویژه کادر درمانی ترسیم شد که علی‌رغم رنج و محنت ناشی از کرونا دست از کمک و یاری همنوعان خویش برنداشتند.

عباس کاظمی، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان قزوین، در نشست خبری پیرامون ارائه گزارشی از اقدامات صوت گرفته و شروع فعالیت طرح نهضت مواسات با محوریت محلات که امروز ۲۵ فروردین در دفتر این ستاد مردمی برگزار شد، اظهار کرد: کرونا در عالم غوغایی به پا کرده و موجب کنار رفتن بسیاری از نقاب‌ها از جمله مدعیان حقوق بشر و مدیریت و اداره جهان شده است.

وی افزود: با افتادن این نقاب‌ها افکار عمومی عالم شاهد رویارویی دو صحنه بودند، یکی از آن‌ها این بود که مدعیان دموکراسی و مردم‌سالاری برای خود حق شبیخون زدن به محموله‌های بهداشتی دیگر کشورها را قائل می‌شوند و برای تأمین مایحتاج خود حاضرند پنجه بر هم بکشند.

کاظمی یادآور شد: این دولت‌ها سال‌ها تلاش کرده بودند چهره خود را با دروغ‌ها و فضای رسانه‌ای زینت دهند اما کرونا موجب برملا شدن دروغ‌های آن‌ها شد و نقاب‌های آن‌ها و رسانه‌های وابسته‌شان افتاد.

وی ادامه داد: در صحنه مقابل شاهد هستیم که همدلی مردم ایران صحنه‌هایی بسیار خوبی از حضور مردم و مسئولان در مقابله با جهان رقم زد و هم اکنون نیز افکار عمومی عالم متأثر از این فضا قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: در کشورمان در طول سال‌های مختلف شاهد عرصه‌های متفاوتی بوده‌ایم و در آخرین مورد یعنی همه‌گیری ویروس کرونا تابلوی زیبایی از همدلی و ایثار اقشار مختلف مردم به‌ویژه کادر درمانی ترسیم شد که علی‌رغم رنج و محنت ناشی از کرونا دست از کمک و یاری همنوعان خویش برنداشتند.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه جلوه‌های بسیاری از تلاش‌ها و ایثار مجموعه‌های مختلف را در این ایام شاهد هستیم، عنوان کرد: آن‌ها جان‌برکف و فداکارانه وارد میدان شده و افتخار آفریدند که این‌گونه حرکت‌ها مسیر زندگی را در گام دوم انقلاب تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 وی ادامه داد: در سطح استان قزوین مجموعه قرارگاه جهادی مدافعان سلامت با الهام از این جمله سردار سلیمانی «میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست» وارد میدان شدند و چرخه‌ای از فعالیت‌های مختلف را شروع کردند.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه رسانه‌های کشور عملکرد قابل قبولی در موضوع کرونا داشتند، تصریح کرد: تولید بسته‌های مشاوره‌ای برای داشتن سبک زندگی کرونایی در دستور کار قرار گرفت ازاین‌رو بسته‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی چون شفاخانه،  فقیهانه، ظریفانه و صمیمانه تهیه و در فضای مجازی، رسانه‌ها و صداوسیما در دسترس عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به تحت تأثیر قرار گرفتن بسیاری از مشاغل به‌واسطه شیوع کرونا عنوان کرد: پشتیبانی از افراد آسیب‌دیده و تهیه بسته‌های ارزاق برای نیازمندان با توجه به اقتضای ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: حوزه اقتصاد مردمی و اقتصاد خرد متأثر از کرونا ضرباتی خورده است لذا با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه فعالیت‌هایی در قالب قرارگاه مواسات و همدلی استان قزوین طراحی شده است.

وی افزود: این رزمایش در گام دوم اقدامات کرونایی به‌صورت محله محور و با محوریت مساجد فعالیت می‌کند، لذا با بررسی و شناسایی نیازمندی‌های افراد حاضر در محله خدمات لازم را به‌صورت خانه به خانه ارائه خواهیم داد.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه این خدمات در سایه همدلی ایجاد شده در سطح محلات ادامه پیدا خواهد کرد و تلاش می‌شود در گام دوم مقابله با کرونا مجموعه خدمات را براساس شناسایی‌های صورت گرفته مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha