• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99013118137
  • خبرنگار : 50203

شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی برای مبارزه با کرونا چه کردند؟

شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی برای مبارزه با کرونا چه کردند؟

ایسنا/مرکزی حدود دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و همین طور استان مرکزی می گذرد؛ ویروسی که در همان روزهای اول ورودش به کشور، مهمان ناخوانده مردم استان مرکزی شد و تقریبا اکثر کسب و کارهای این استان را تعطیل و مردم را هم مجبور به خانه نشینی کرد.

محمد رفیعی، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه ویروس کرونا بعد از جنگ جهانی دوم دومین عاملی است که توانسته همه جهان را به چالش بکشد، اظهار کرد: این ویروس در مدت شیوع خود، منجر به کاهش فعالیت بنگاه های اقتصادی در کل جهان و همین طور ایران شده است که به نوع خود منحصر به فرد است و تقریبا کل زنجیره تأمین جهانی را دچار اختلال کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی در راستای کمک به مقابله با شیوع این ویروس، بیان کرد: پارک علم و فناوری استان مرکزی خوشبختانه با همت شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک توانسته است اقدامات خوبی در راستای تولید اقلام اولیه بهداشتی و درمانی انجام دهد و در این زمینه جزو یکی از مراکز شاخص مبارزه با این ویروس شناخته می شود.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک موفق شده است روزانه ۲۵۰۰ عدد لباس لمینت شده ضد آب تولید کند، افزود: همچنین در این شرکت ها روزانه دو هزار عدد ماسک  N۹۵، حدود سه هزار ماسک اکسیژن، ۵۰۰ عدد ست بیهوشی و... تولید می شود.

رفیعی با بیان اینکه با توجه به برخی از مشکلات بیماران مبتلا به کرونا در استان، روزانه در حدود ۲۵۰۰ عدد سوند نازال اکسیژن در یکی از شرکت های مستقردر این پارک تولید می شود،  تاکید کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان استان موفق شده است در راستای مبارزه با این ویروس، خط تولید ماسک خود را راه اندازی کند، به گونه ای که روزانه در حدود ۱۵۰۰ ماسک N۹۵ و ۳۵۰۰ عدد ماسک سه لایه تولید می کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از شرکت های پارک موفق شده است خط تولید دستگاه ضد عفونی کننده هوا با استفاده از تکنولوژِی یو-وی را با در نظر گرفتن فضاهای بیمارستانی و غیر بیمارستانی راه اندازی کند، همچنین یکی دیگر از شرکت های مستقر در پارک توانسته است تب سنج دیجیتالی لیزری بدون نیاز به تماس با بدن فرد را در محل استقرار خود طراحی کند.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده گیاهی با استفاده از فناوری نانو فعالیت می کند، تصریح کرد: این شرکت این توانایی را دارد که روزانه دو هزار عدد اسپری ضد عفونی کننده یا ۵ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده به منظور مبارزه با ویروس کرونا تولید کند. همچنین شرکت دیگری در پارک علم و فناوری استان تا کنون توانسته است روزانه هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده شیمیایی سازگار با پوست بدن تولید کند.

رفیعی از راه اندازی کامل خطوط تولید الکل توسط یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: تولید کیت های تشخیص بیماری کرونا و راه اندازی سامانه های آموزش مجازی ویژه آموزش مراکز استان نیز از دیگری اقداماتی است که تا کنون توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی انجام شده است.

وی افزود: اخیرا کارخانه نوآوری نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری کشور، استانداری مرکزی و ماشین سازی اراک در محل شرکت ماشین سازی راه اندازی شده است که خوشبختانه تا کنون چندین شرکت در  این کارخانه مستقر شده اند و فعالیت خود را در زمینه تولید مواد بهداشتی و درمانی و همچنین سایر اقلام مورد نیاز شروع کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha