• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99020302392
  • خبرنگار : 50163

شهردار ابهر خبر داد

افتتاح موزه دفاع‌مقدس ابهر در سال‌جاری

افتتاح موزه دفاع‌مقدس ابهر در سال‌جاری

ایسنا/زنجان شهردار ابهر گفت: موزه دفاع‌مقدس ابهر امسال افتتاح می‌شود.

محمدرضا ذوالقدری‌ها صبح امروز (۳ اردیبهشت) در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه ابهر ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه، اظهار کرد: این نهاد در طول تاریخ ایران اسلامی همواره در پیچ‌های حساس نقش موثر خود را در تامین امنیت و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان داده است.

شهردار ابهر با اشاره به حضور سپاه در همه عرصه‌های نظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: این نهاد یک نهاد مردمی و فراگیر است.

وی با اشاره به اجرای طرح شب‌های آسمانی توسط شهرداری و سپاه ابهر بیان کرد: برای بهبود اجرای این طرح باید تغییراتی در اجرای آن ایجاد کرد تا تعداد مخاطبان این برنامه افزایش یابد.

ذوالقدری‌ها با اشاره به این‌که مسؤلیت خود در زمینه موزه را انجام داده‌ایم، عنوان کرد: تکمیل این موزه نیازمند توجه به طراحی داخلی است که باید توسط سپاه انجام شود.

شهردار ابهر با اشاره به این‌که طراحی داخلی موزه یک کار هنری است و نیازمند متخصص است، بیان کرد: تلاش می‌شود اقدامات صورت گرفته موجب جذب افراد برای بازدید از موزه دفاع مقدس شود.

وی با اشاره به این‌که در تلاش هستیم موزه دفاع مقدس امسال به بهره‌برداری برسد، تاکید کرد: باید با بهره‌گیری از هنرمندان افراد را به بازدید از موزه جذب کرد.

ذوالقدری‌ها با اشاره به این‌که برای طراحی و زیباسازی داخل موزه دفاع مقدس باید از ظرفیت هنرمندان ابهری استفاده شود، گفت: در این زمینه از کمک صاحب نظران استفاده شود.

شهردار ابهر با بیان این‌که این موزه در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: این موزه در یکی از مناسبت‌های ملی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز در این دیدار با اشاره به این‌که امنیت امروز کشور مدیون خون پاک شهدا است، گفت: رزمندگان پس از هشت سال دفاع‌مقدس در عرصه‌های مختلف حضور داشتند و همراه با مردم برای رفع محرومیت و ایستادن در کنار مردم است.

سیدنعمت‌الله نجیب‌حسینی با اشاره به این‌که اقدامات خوبی با همکاری سپاه در سطح شهر ابهر انجام شده است، ادامه داد: با توجه به توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی، از جمله احداث فرهنگسرا و کتاب‌خانه و احداث و تکمیل موزه شهدا، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خوبی در سطح شهر اجرا شده که با استقبال شهروندان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل موزه دفاع‌مقدس نیازمند تبیین راهکار و راهبرد است، گفت: مقرر شده بود در سال گذشته ابعاد محل نصب ادوات مشخص شود که این کار توسط کارشناسان شهرداری اجرایی شده و تکمیل آن نیازمند همت است.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با بیان این‌که در پارک‌ پردیس ابهر کارهای خوبی در چند فاز در حال اجرا است، گفت: این اقدامات شروط لازم و کافی برای اجرای هرچه بهتر طرح موزه را دارد که بعد معنوی با اجرای این طرح نیز تکمیل می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه شهرداری ابهر با سپاه برنامه‌های خوبی دارد، اظهار کرد: در زمینه اقدامات فرهنگی همکاری خوبی وجود داشته است که تداوم این همکاری‌ها مورد توجه جدی است.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با بیان اینکه شهرداری از تمام بضاعت خود برای فعالیت‌های فرهنگی استفاده می‌کند، گفت: همکاری شهرداری در اجرای برنامه‌های فرهنگی با اولویت سپاه انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر در این دیدار با بیان این‌که شهرداری وظایف متعددی دارد که همه در راستای خدمت به مردم است، تاکید کرد: شورا و شهرداری نقش بسیار موثری در تمام امور شهر دارد و خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می دهد.

محسن احمدی‌تبار، گریزی به اجرای طرح شب‌های آسمانی در شهرستان ابهر زد و گفت: از چهار سال گذشته که این طرح با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و سپاه ناحیه ابهر برگزار شده که با استقبال مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه مردم از برنامه‌های فرهنگی به ویژه شب‌های آسمانی استقبال می‌کنند و آن را از مسئولان مطالبه می‌کنند، خاطرنشان کرد: این طرح موجب بهبود فضای پارک می‌شود و علی‌رغم نقدهای موجود تاثیر مثبتی در جامعه دارد.

این مسئول گفت: برای آغاز به کار این موزه اعتبارات خوبی پیش‌بینی و هزینه شده است اما نتوانستیم بر اساس برنامه پیش برویم که امیدواریم بتوانیم با تعامل، همکاری و برنامه‌ریزی در هفته دفاع‌مقدس شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این موزه باشیم.

وی با بیان اینکه سپاه ناحیه ابهر برای تجهیز این موزه ادوات نظامی مستهلک را تامین کرده و با پیش‌بینی محل این ادوات جانمایی می‌شود، گفت: با ادامه این روند اقدامات بعدی انجام می‌شود تا به مرحله افتتاح برسد.

احمدی‌تبار با اشاره به حمایت شورا و شهرداری جهت بهره‌برداری از سینما بصیرت و با بیان اینکه این سینما آبروی شهر است، گفت: این سینما مورد استفاده بخش‌های مختلف بوده و بهره‌گیری از آن مطلوب است.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر با اشاره به فضاسازی‌ شهری در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف طول سال توسط شهرداری ابهر، عنوان کرد: این اقدامات به نحو شایسته در سطح شهر اجرا شده به طوری که مورد توجه و استقبال شهرهای مختلف بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha