• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99020704421
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

۸۶ درصد کلاس‌های دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری به صورت مجازی برگزار می‌شود

۸۶ درصد کلاس‌های دانشگاه پیام‌نور  چهارمحال و بختیاری به صورت مجازی برگزار می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری گفت: تجربه تدریس الکترونیکی دانشگاه پیام‌نور به صورت سراسری از نقاط مثبت این دانشگاه است و ۸۶ درصد کلاس‌های پیام‌نور استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 علیرضا آبرود در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا، ۱۰ الی ۱۵ درصد از کلاس‌های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیام‌نور به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شد، اظهار کرد: اعضای هیات علمی این دانشگاه آمادگی لازم برای برگزاری کلاس مجازی را داشتند.

وی شروع کار برگزاری مجدد کلاس‌های مجازی را با هماهنگی دانشگاه پیام‌نور اصفهان به عنوان مسئول منطقه ۶ کشور که دو استان یزد و چهارمحال و بختیاری را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، دانست و در ادامه گفت: دانشگاه پیام‎‌نور اصفهان زیرساخت‌های لازم را در اختیار دانشگاه پیام‌نور استان قرار داد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تجربه تدریس الکترونیکی دانشگاه پیام‌نور به صورت سراسری را از نقاط مثبت دانشگاه ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی‌های میان دانشگاه‌های پیام‌نور استان مرحله بسیار مهم در برگزاری کلاس‌های مجازی بود.

وی گفت: از ۱۶ فروردین‌ماه از طریق زیرساخت فراهم شده توسط دانشگاه، ۴۷۲۰ کلاس درس روی سامانه کلاس‌بندی شد که تیم کارشناسی دانشگاه به مدت ۶ الی ۷ شبانه‌روز، این برنامه‌ریزی‌ها را سامان دادند.

آبرود ویژگی مثبت نرم‌افزار مجازی دانشگاه را استفاده از آن در حالت آفلاین عنوان و تصریح کرد: مزیت این نرم‌افزار این است که صدا ضبط کرده، از صفحات فیلم‌برداری می‌کند، تاریخ و ساعت کلاس همراه با تعداد دانشجو را به‌صورت آفلاین انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گفت: نام سیستم LMS ( Learning management system) است که از مزایای دیگر سیستم صحبت دانشجویان در این فضا و رصد سیستم از حاضران و غایبان سر کلاس در حالت آنلاین است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد کلاس‌های مقطع کارشناسی عملی هستند، بیان کرد: این کلاس‌ها احتمالا بعد از خردادماه برگزار خواهند شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان تاکید کرد: علاوه بر بارگزاری دروس روی نرم‌افزار، اساتید نیز از طریق شبکه‌های مجازی با دانشجویان در ارتباط هستند.

وی از برگزاری ۸۶ درصد کلاس‌های پیام‌نور استان به صورت مجازی خبر داد و تصریح کرد: در شهر شهرکرد، ۸۹.۹۴ درصد، فارسان ۹۱ درصد، بروجن ۹۲ درصد، اردل ۹۰ درصد، بلداجی ۱۰۰ درصد، فرخ‌شهر ۹۴ درصد، گندمان ۷۵ درصد و لردگان ۷۲ درصد کلاس‌ها به صورت مجازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha