• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99020805551
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر انجمن هنرهای تجسمی چالوس خبر داد

برگزاری جشنواره + گرافیک با محوریت هنر اجتماعی در چالوس 

برگزاری جشنواره + گرافیک با محوریت هنر اجتماعی در چالوس 

ایسنا/مازندران مدیر انجمن هنرهای تجسمی چالوس از برگزاری جشنواره + گرافیک همزمان با روز جهانی و هفته گرافیک کشور در این شهرستان خبر داد و گفت:  این جشنواره همزمان با پویش گرافیک علیه کرونا و تلاش شایسته هنرمندان برای اطلاع رسانی و آموزش عمومی در بخش‌های پوستر، فتومونتاژ، تایپوگرافی دیجیتال، نشانه، موشن گرافیک و بخش آزاد برای علاقه مندان، هنرآموزان و هنرمندان حوزه گرافیک برگزار خواهد شد.

مرتضی منصور سمائی در گفت‌وگو با ایسنا مهلت ارسال آثار جهت شرکت در بخش رقابتی را ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری و زمان برپایی اختتامیه جشنواره را خردادماه عنوان کرد و افزود: هدف از برپایی این جشنواره ترسیم کارکرد غیرقابل انکار هنر و گرافیک، و تاثیرات آن بر زندگی بشر و رشد فردی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: بارها شاهد این بوده‌ایم که جامعه در چنین شرایط و روزهایی برای اطلاع رسانی عمومی و آموزش همگانی تعامل قابل توجهی با هنرمندان داشته و هنرمندان نیز به شایستگی با استفاده از ظرفیت‌های اندک موجود بهترین قدم‌ها را برای آگاهی بخشی و آموزش همگانی برداشته و به یاری مجموعه مدیریت شهری شتافته‌اند.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی چالوس در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین نیاز جامعه طراحان گرافیک در این روزها اظهار کرد: برقراری رابطه دو سویه هنرمند و جامعه حتی با وجود رسانه‌های دیجیتالی و شبکه‌های مجازی و حجم بالای تبادل اطلاعات، هنوز این روزها در وضعیت مورد قبولی قرار ندارد و در شکل گیری آن تنها بخشی از مشکلات نبود زیرساخت‌های کافی ارائه آثار و ابزارهای حمایتی از تولیدات فرهنگی و هنری است و بخش قابل توجهی از مسئله موجود، فاصله گیری بخش قابل توجهی از هنرمندان و هنرجویان از هنر اجتماعی است. 

منصور سمائی ادامه داد: در حالی که جامعه به تولید و آفرینش آثار به مراتب بیشتری در حوزه آموزش عمومی نیازمند است.

وی در پایان با تشکر از هنرمندان و دست اندرکارانی که در بحران مربوط به بیماری کرونا در استان مازندران به تولید و حمایت از آثار هنری پرداختند، خاطرنشان کرد: جشنواره +گرافیک در بخش جنبی و طی یک نشست تخصصی به بررسی تلاش های شایسته و ارائه آثار هنرمندان منطقه در ماه های اخیر خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، این جشنواره توسط انجمن هنرهای تجسمی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس، هنرمندان و مراکز فرهنگی، آموزشی و هنری منطقه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha