• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99020906302
  • منبع : نمایندگی مازندران

نوش‌دارو دارانی با جایگاه نامشخص در کشور

نوش‌دارو دارانی با جایگاه نامشخص در کشور

ایسنا/مازندران یک روان‌شناس و کارشناس ارشد تعلیم و تربیت با تاکید بر این موضوع که جایگاه روان‌شناسان در کشور کماکان نامشخص است، گفت :طرز فکر نادرستی که پیرامون روان‌شناسان وجود دارد مبنی بر اینکه هرکسی روانی است به روان‌شناس مراجعه می‌کند، کماکان در جامعه وجود دارد بنابراین تعدیل اختلالات روانی موجود در جامعه مانع از بغرنج شدن مسائل اجتماعی مختلف در جامعه می‌شود.

منیژه ماندی به مناسبت ۹ اردیبهشت روز جهانی روانشناس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جایگاه روان‌شناسان در جامعه باید مشخص شود تا این قشر تاثیرگذار در جامعه مورد تکریم و باور آحاد مختلف قرار گیرند.

وی ادامه داد: نقش مشاوران در جامعه  باید  پر رنگ‌تر شود و سازمان‌ها و نهادها ضرورت دارد از روان‌شناسان برای پیشبرد اهداف خویش استفاده لازم را ببرند.

وی تصریح کرد: مشاوره گرفتن موجب معرفی بهتر سازمان و نهاد مربوطه شده به‌طوریکه یک مشاور و روان‌شناس با توجه به اینکه به روحیات انسان آشنا است، می‌تواند سر منشاء بسیاری از مشکلات و اختلالات را شناسایی کند تا با صحبت‌های مکرر اختلافات موجود ترمیم شود.

این روانشناس خاطرنشان کرد: تا زمانی که انسان آرام‌ مطمئن و با اعتماد به نفس بالایی در جامعه داشته باشیم، بهره‌وری در کارها و امورات مختلف بیشتر خواهد بود بنابراین با توجه به اینکه استعدادهای زیاد و بالقوه‌ای وجود دارد اما متاسفانه عدم شناسایی و درک این ظرفیت‌ها موجب هدر رفت پتانسیل روان‌شناسان در جامعه شده است.

ماندی ادامه داد: منابع انسانی اولین استعدادها در هر سازمانی محسوب می‌شوند و جزو ثروت یک سازمان که شناسایی و هدایت مناسب این استعدادها مطمئنا موجب موفقیت روز افزون در حوزه‌های گوناگون جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته روان‌شناسی از شاخه‌های علوم انسانی بوده اما هنوز در کشور ما به آن صورت نهادینه نشده است، گفت: همواره انسان‌ها برای کسب موفقیت باید از یک مشاور دارای مطالعه و شناخت در حوزه‌های مختلف استفاده کند، بنابراین مشورت گرفتن از مشاوران این حوزه موجب موفقیت در عرصه‌های گوناگون شغلی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha