• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99021007416

استاندار فارس:

نیازمند برنامه برای اشتغال پایدار نیروی انسانی هستیم

نیازمند برنامه برای اشتغال پایدار نیروی انسانی هستیم

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه نیازمند تدبیر و برنامه برای اشتغال پایدار و ثابت برای نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هر کشوری هستیم، تاکید کرد: باید تمام زنجیره‎های اقتصادی همچون کارگر، کارفرما، کارآفرین، دولت، بانک‌ها و غیره... با یکدیگر دیده شود و اگر تنها به یک حوزه نگاه کنیم، نتیجه‌ای جز رشد سرطانی نداریم.

عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در دیدار با اعضای تشکلات کارگری استان فارس، ضمن تبریک هفته کارگر، گفت: کارگر موتور محرکه و ستون فقرات تولید محسوب می‌شود، از این رو باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

او با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم با بهبود وضعیت کلان کشور و رفع محدودیت‎های مختلف وضع معیشت کارگران را بهتر کنیم، افزود: ما هم معتقدیم وضع معیشت کارگران به مشکل جدی بر خورده  و حقوق مصوب وزارت کار جوابگوی هزینه آنها نیست اما اگر حقوق و هزینه کارگران افزایش پیدا کند باید حقوق سایرافراد شاغل در دیگر بخش‎های جامعه افزایش پیدا کند که بدیهی است قیمت اجناس و سایر موارد نیز افزایش پیدا می‌کند و نهایتا این امر به ضرر کارگران است، چرا که تورم ایجاد می‌کند.

استاندار فارس ادامه داد: بیشترین تلاش ما باید برای امنیت و آینده شغلی کارگران باشد، چرا که نمی‌شود کارگری شروع به کار کند اما نداند که آیا تا یک ماه دیگر سر کار هست یا نه؟

رحیمی خاطرنشان کرد: از آنجا که نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشوری است، لذا صدای به حق کارگر باید شنیده شود، چرا که کارگران با تلاش در چرخه تولید اجازه ندادند ارزاق عمومی و چرخه اقتصادی در دوران شیوع کرونا مخدوش شود، پس باید تسهیل کننده و تسریع کننده جهش تولید با کمک بخش خصوصی، صنعتگران، تولید کنندگان، کارگران و بانکهاایجاد شود تا بتوانیم شعار امسال را علی‌رغم همه تحریم‌ها و بروز کرونا محقق کنیم.

او با بیان اینکه ۱۴۰ واحد صنفی فارس در بهترین  دوران رونق اقتصادی امسال تعطیل بودند، گفت: آنها در دوران کرونا همکاری کردند تا سلامت جامعه تامین شود.

استاندار فارس با بیان اینکه یک میلیون و ۴۳۶ هزار خانوار یارانه بگیر در استان داریم که ۹۰ درصد جمعیت فارس را شامل می‌شود، عنوان کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۸۰ هزار خانوار فارسی کمک معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی دولت را دریافت کرده‌اند همچنین به ۹۹۱ هزار و ۷۷۵ خانوار که تا ۳۱ فروردین ماه برای تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی دولت ثبت نام کرده بودند، تسهیلات داده  شده است.

فعالیت ۸۴۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در این جلسه اعلام کرد که تا پایان سال ۹۸ تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی در استان به ۸۴۹ مورد رسیده در حالی‌که  در سال ۹۳ حدود ۳۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی داشتیم  و این نشان از توجه دولت به گفتمان اجتماعی بین کارگران و کارفرمایان است.

سهراب مختاری با بیان اینکه تعداد ۱۲۳ انجمن صنفی کارگری و ۱۷۹ انجمن صنفی کارفرمایی در فارس فعال است، گفت: ۳۷۶ نماینده کارگران، ۱۳۶ نمایندگی شورای اسلامی کار، ۲۴ کانون بازنشستگان کارگری و ۱۲ کانون کارگری در فارس وجود دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: براساس آخرین آمار، ۵۲۲ هزار و ۶۶۵ نفر بیمه شده اجباری و ۷۶ هزار و ۸۸۵ کارگاه در استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha