• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99021813202
  • منبع : دانشگاه جامع علمی کاربردی

برگزاری مراسم مجازی گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی

برگزاری مراسم مجازی گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مراسم مجازی گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی برگزار شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی گفت: امیدواریم خداوند لطف خود را در این ماه مبارک شامل حال کشور ایران کند تا بتوانیم از مرحله سخت ویروس کرونا عبور کنیم.

محمدحسین امید بیان کرد: جایگاه معلم و مدرس جایگاه ارزشمند و والایی است که باید مدرسان به ارزش این امر واقف باشند.

وی در ادامه با اشاره به پالایش مدرسان در سال‌های اخیر، گفت: با انجام مصاحبه‌های تخصصی و دقیق که از مدرسان علمی کاربردی انجام شده، می‌توان گفت که مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی از تراز علمی و تخصصی بالایی برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: انتظار دانشگاه این است که مدرسان از لحاظ دانش و علم همیشه به روز بوده و همواره به دنبال کسب تازه‌های تخصص خود باشند؛ البته در کنار دانش بالا، بیان خوب نیز لازم است تا بتوانند مطالب را به خوبی انتقال دهند.

وی با اشاره به آموزش‌های مجازی در ماه های اخیر گفت: بنا داریم از طریق معاونت آموزشی اقدام به تهیه و تولید محتوا در برخی از دروس و رشته‌های نظری بپردازیم تا دانشجویان بتوانند در کل کشور از این محتوا به صورت مجازی استفاده کنند.

وی همچنین به سطح بندی مدرسان اشاره کرده و گفت: همانگونه که مراکز آموزشی را در کشور سطح بندی کردیم قرار است مدرسان نیز سطح بندی شده و از امتیازات این سطح بندی استفاده کنند؛ این سطح بندی به صورت پایلوت در استان آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در پایان گفت: وظیفه مدرس ایجاد امید و نشاط در دانشجو بوده و این امر از طریق صحبت کردن ممکن نیست بلکه باید با ارائه آموزش‌های درست به دانشجویان امید بدهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در ادامه مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت استاد مطهری این روز را به تمامی مدرسان و استادان دانشگاه جامع علمی کاربردی تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در ادامه به بیان برخی از صفات استاد مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری کسی بود که امام خمینی همیشه با جملاتی بی نظیر و کم نظیر از جمله "متفکر، فیلسوف و فقیه، پاره تن انقلاب، اسلام شناس، عظیم الشان و..." از ایشان یاد می‌کردند.

وی با اشاره به خدمات شهید مطهری به انقلاب و اسلام گفت: خدماتی که استاد شهید در حق انقلاب و اسلام کرد در نوع خود بی‌نظیر بود که نمونه‌های این خدمات در نوشته‌های ارزشمند و انسان ساز آن شهید والامقام به یادگار مانده است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در گام دوم انقلاب به شخصیت‌هایی مانند استاد مطهری نیاز داریم تا انقلاب را از هجمه های دشمنان در امان نگه دارد و با تفکرات انقلابی و ناب خود مانع انحطاط و انحراف آرمان‌های انقلاب شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز در ادامه، دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت مقام معلم به صورت مجازی را مقابله با شیوع ویروس کرونا مطرح کرد و گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مجبور بودیم مراسم گرامیداشت معلم را برگزار نکنیم ولی با توجه به اهمیت موضوع و تکریم مقام والای استاد بنا را بر این گذاشتیم تا به صورت مجازی مراسمی در شان مقام معلم برگزار کرده و از مدرسان برگزیده واحد استانی تجلیل کنیم.

فرزان قالیچی در ادامه ضمن تبریک روز معلم به تمامی مدرسان به بیان برخی از صفات و فضایل اخلاقی شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی بود که برای ترویج فرهنگ اسلام و انقلاب تلاش‌های بسیاری کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر سودمند بودن کتاب‌های استاد مطهری، افزود: استاد مطهری در تمامی موضوعات دینی و اجتماعی مهارت داشتند و آثار باقی مانده از ایشان نشانگر این موضوع است.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش معلم در جامعه گفت: معلمی شغل انبیاست، پس مدرسان باید با جان و دل از این جایگاه محافظت کنند و به طور کامل به مسئولیت خود عمل کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با بیان برخی از مسئولیت‌های واحد استانی، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌ها و همکاری‌های مدرسان و مراکز آموزشی بتوانیم مسئولیت‌هایی که توسط ریاست دانشگاه به واحد استانی محول شده به نحو احسن انجام دهیم و در راستای اهداف والای مهارتی دانشگاه قدم برداریم.

وی، بر برنامه ریزی و تلاش برای کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزشی، نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های دانشگاه در مراکز آموزشی، گسترش آموزش‌های عالی در استان و... از جمله موارد مورد توجه است.

وی با اشاره به شعار سال نیز افزود: مدرسان باید با تربیت نیروهای مهارتی و کارآفرین بتوانند برای تحقق شعار سال و جهش تولید کمک کنند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته معلم و آموزش، این هفته را به تمامی مدرسان و اساتید و دست اندرکاران آموزشی دانشگاه تبریک گفت.

مختار جلالی جواران در ادامه به جایگاه و ارزش والای معلم پرداخت و بیان کرد: معلمی شغلی است که کلمات یارای ترسیم و توصیف آن را ندارند، چرا که جایگاه معلم بسیار والا است.

وی همچنین به برخی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: مدرسان باید پل ارتباطی بین مهارت و فناوری را مهندسی کنند و با تربیت نیروهای مهارتی و کارآفرین، نیازهای مهارتی و کارآفرینی جامعه و صنعت را برطرف کنند.

وی ضمن ارائه گزارشی در خصوص ارائه آموزش‌ها از طریق سامانه سمالایو در دانشگاه، گفت: این سامانه به‌صورت آفلاین بوده و در کنار این سامانه واحد استانی سامانه آنلاین LMS را طراحی کرده‌ایم و مدرسان و دانشجویان از این دو سامانه استفاده می‌کنند.

میرنریمان یوزباشی، معاون علمی و آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز در ادامه به بیان گزارشی در خصوص نحوه انتخاب مدرسان نمونه واحد استانی و فعالیت‌های آموزشی واحد استانی در سال جاری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، در پایان با اهدای لوحی از طرف دکتر امید و دکتر جلالی به صورت مجازی، از مدرسان برگزیده واحد استانی آذربایجان شرقی تقدیر به عمل آمد.

مراسم مجازی گرامیداست مقام شامخ معلم در دانشگاه جانع علمی کاربردی استات با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، معاون آموزشی دانشگاه، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و تعدادی از مدرسان و کارشناسان آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha