• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99022216266
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان مطرح کرد؛

رفع موازی کاری‌ها با سامانه جامع تشکل‌های مردم نهاد

رفع موازی کاری‌ها با سامانه جامع تشکل‌های مردم نهاد

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان موازی کاری را یکی از خلأهای فعالیت سازمان های مردم نهاد و خیریه ها دانست و اظهار امیدواری کرد که با فعالیت سامانه جامع تشکل های مردم نهاد این خلأ در اصفهان برطرف شود.

حیدر قاسمی شامگاه دوشنبه- ۲۲ اردیبهشت ماه در کارگروه اجتماعی، بانوان، سلامت و خانواده استانداری اصفهان و رونمایی از سامانه جامع تشکل های مردم نهاد اصفهان که با حضور معاون مشارکت های سازمان امور اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز می توانیم اعلام کنیم وضعیت استان اصفهان در زمینه شیوع ویروس کرونا باوجود قرارگیری در مرکز ثقل کشور نسبتا مناسب است و امیدواریم با همکاری مردم از این شرایط عبور کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا بحران کرونا پیامدهای مختلفی در جامعه ما خواهد داشت، افزود: از شرایط به وجود آمده باید در راستای افزایش سرمایه اجتماعی استفاده کنیم، درحالی که اگر پیامدهای ناگوار این بحران خود را نشان دهد می تواند گسست اجتماعی را تشدید کند، بنابراین باید دو طیف مختلف مسائل اجتماعی را  درنظر داشت.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار اصفهان یکی از خلأهای فعالیت سازمان های مردم نهاد و خیریه ها را موازی کاری هایی دانست که می تواند مشکلاتی ایجاد کند و گفت: ممکن است هر طرح و سامانه جدیدی ایرادات و کاستی هایی داشته باشد، اما وقتی همه افکار و اندیشه ها در شکل گیری یک فرایند به کار گرفته شود قطعا نتایج بهتری خواهد داشت و امیدواریم شاهد همفکری و همکاری در سامانه جامع تشکل های مردم نهاد باشیم.

قاسمی به حضور و مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: در حوزه های مختلف این زمینه را داشته ایم که نمود بارز آن هیئت های مذهبی و خیریه ها هستند و اصفهان در این زمینه جایگاه بالایی دارد، درحالی که اگر بتوانیم این ظرفیت را سازماندهی کنیم قطعا موفق تر خواهیم بود.

وی با اظهار امیدواری از اینکه لایحه ای که سال ها در مجلس در حوزه تشکل ها و سمن ها باقی مانده دنبال شود تا چارچوب منسجم تری داشته باشیم، تصریح کرد: سمن ها سرمایه‌های اجتماعی هستند که اگر در راستای اهداف خود هدایت شود یکی از مؤلفه های حکمرانی مطلوب خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد همواره در استان حضور جدی داشته اند و خلأهایی که وجود داشته را پر کرده اند، تصریح کرد: اگرچه هیجانات و احساسات در پدیده هایی مثل سیل و زلزله اتفاق افتاد، ولی انسجام آفرینی این سازمان ها و تشکل های مردم نهاد توانسته کمک زیادی کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم هماهنگی، نظارت و مشوق ها را هم به حوزه مردمی بسپاریم و تنها بخشی از نظارت دولتی را دنبال کنیم، گفت: در این صورت از اتفاقات نادر نادرست در این حوزه ها پیشگیری می کنیم که می تواند اعتماد اجتماعی و پیوند قوی تری در مطالبه گری ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha