• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99022518346

پروژه حاشیه‌نشینی سیستان وبلوچستان در صورت عدم همکاری به تعویق خواهد افتاد

پروژه حاشیه‌نشینی سیستان وبلوچستان در صورت عدم همکاری به تعویق خواهد افتاد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه درصورت عدم همکاری، پروژه حاشیه‌نشینی استان چند سال به تعویق خواهد افتاد اظهار داشت: ۶۰۰۰ واحد مسکونی‌ محرومان را که از شهریورماه سال گذشته آغاز کرده بودیم توانستیم به پایان برسانیم و هم اکنون این واحدها به بهره‌برداران تحویل داده شده است.

سیدخلیل منبتی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در سفری به استان و بازدید از منازل حاشیه نشین وعده پرداخت اعتبار لازم برای احداث ۵۰۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان را نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌استان دادند که این موضوع از سوی استانداری در حال پیگیری است، در قالب این طرح ۴۰میلیون تومان تسهیلات و ۲۵میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به خانواده‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در جریان سیل جنوب سیستان وبلوچستان افزود: اگر می‌خواستیم کار معمول بنیاد مسکن را در حوزه سیل انجام دهیم در نهایت بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد در زمینه احداث و تعمیر باید در نظر گرفته می‌شد اما با هماهنگی انجام شده با مسئولان مربوطه توانستیم برای ۱۶هزار و ۲۵۰واحد در زمینه احداث و ۸۰۰۰ واحد نیز در حوزه تعمیرات، مجوز و اعتبار دریافت کنیم و در زمینه کارهای زیر بنایی نیز ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش طرح هادی اعتبار تخصیصی گرفته‌ایم که این اعتبارات ضمن ایجاد تحول و جهش در روند کاری به اشتغال پایدار قابل توجهی نیز خواهد انجامید.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در بخش مسکن کم‌دوام، شاخص استان ۲۰می‌باشد اما با اجرای پروژه‌های در نظر گرفته شده، شاخص سیستان‌وبلوچستان در این زمینه به ۳۵خواهد رسید در حالی که شاخص کشوری این بخش ۴۰است. 

منبتی گفت: پروژه‌های مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌استان عملا در سنوات اخیر تعطیل بود و در برخی از موارد به مشکلاتی نیز برخورد کرده بود که با تلاش صورت گرفته توانستیم مشکلات این بخش را حل کرده و هم‌چنین به زودی احداث ۱۴۰ واحد مسکن شهری را آغاز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رونق روستاهای مرزی است و در حال حاضر برای اشتغال‌زایی در این مناطق، شناسایی نقاط بالقوه هر روستا را آغاز کرده‌ایم و طرح هادی این روستاها نیز در حال تکمیل بوده و در این زمینه با نهادهای نظامی، انتظامی‌ و اطلاعاتی نیز هماهنگی شده تا درصورت تائید آنها اقدام به اجرای پروژه و طرح هادی در این مناطق صورت پذیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌استان در ادامه با اشاره به روند بهسازی، عقب‌نشینی، آسفالت، معابر سازی و غیره در حاشیه شهر زاهدان از جمله خیابان‌های کشاورز، سیستان و ابوذر، خاطر نشان کرد: اعتبار برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر به این نهاد تخصیص داده شده و بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ خانوار از این این طرح بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان این که در سرجمع پروژه ها ۵۰هزار واحد با ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دراستان در حال احداث است، بیان کرد: در حوزه مسکن، ۳۰۰شغل اصلی و ۳۰۰۰شغل فرعی توسط این نهاد ایجاد شده است.

منبتی در پایان با اشاره به اینکه تا عید فطر به کمک یک خیر ۳۰۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش هر کدام ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان در بین محرومان استان توزیع خواهد شد، خاطر نشان کرد: بر اساس توافقات انجام شده، مقرر شده این فرد نیکوکار ۸واحد مرکز بهداشت و ۸باب مدرسه را در سطح استان احداث کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha