• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99022719088
  • خبرنگار : 50051

منتخب مردم علی آبادکتول در مجلس یازدهم مطرح کرد:

شکوفایی اقتصاد کشاورزی گلستان با تحقق کشاورزی دانش‌بنیان

شکوفایی اقتصاد کشاورزی گلستان با تحقق کشاورزی دانش‌بنیان

ایسنا/گلستان منتخب مردم علی آبادکتول در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه باید کشاورزی از حالت سنتی خارج شود، گفت: با تحقق کشاورزی مبتنی بر دانش‌بنیان می‌توان اقتصاد کشاورزی استان را شکوفا کرد.

رحمت‌الله نوروزی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا استان گلستان اظهار کرد: باوجود مزیت‌ها و پتانسیل‌هایی که گلستان دارد، ولی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و بهره‌مندی ما از مواهب طبیعی که در اختیار داریم، بسیار پایین است.

وی افزود: با هماهنگی سایر منتخبین مردم استان در مجلس یازدهم، در گام اول مجمع نمایندگانی همدل تشکیل شد و اولین استانی بودیم که مجمع نمایندگان را تشکیل دادیم. نگاه ما این است که هر جای استان کمک بخواهد، تمامی نمایندگان پای‌کار بیایند و همپوشانی و هم‌افزایی داشته باشیم.

منتخب مردم علی آبادکتول در مجلس یازدهم با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان "جهش تولید"، تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان و صندوق نوآوری می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در تحقق شعار سال داشته باشد. استان گلستان در این بخش وضعیت مناسبی ندارد و به دنبال تقویت آن هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای توسعه استان باید مجمع نمایندگان، استاندار، مدیران، نخبگان، دانشگاهیان و همه جریاناتی که به انقلاب، ولایت و شهدا اعتقاد دارند، فارغ از مسائل بخشی نگری و سیاسی پای‌کار بیایند. نیاز است تا با شناسایی و احصاء آسیب‌ها، مشکلات و تنگناها، چشم‌انداز توسعه استان در چهار سال آینده را ترسیم کرد و بر اساس آن گام برداشت.

وی در ادامه بابیان اینکه اولویت اول ما در استان گلستان کشاورزی است، گفت: اگر بتوانیم در موضوعاتی از قبیل کشاورزی مبتنی بر دانش‌بنیان، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، آبیاری تحت‌فشار و رعایت الگوی کشت بر اساس سیاست‌های مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم کشاورزی کار کنیم، اقتصاد کشاورزی استان شکوفا خواهد شد.

منتخب مردم علی آبادکتول در مجلس یازدهم بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، می‌توان کشت پنبه را دوباره در استان احیا کرد و درآمد کشاورزان را افزایش داد.

نوروزی، توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و حمایت از صنایع خرد و کلان را از اولویت‌های مجمع نمایندگان استان دانست و گفت: در حال حاضر ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی در گلستان داریم که برخی از واحدهای آن‌ها نیاز به تقویت شدن دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha