• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99022921135
  • خبرنگار : 50107

در شورای شهر مشهد تصویب شد؛

افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های مشهد

افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های مشهد

ایسنا/خراسان رضوی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به میزان ۱۵ تا ۴۵ درصد، تاسیس سرای محله در محلات  مشهد و بخشودگی ۵۰ درصدی از سهم فروش جایگاه‌های گاز در فروردین و اردیبهشت در شورای شهر مشهد تصویب شد.

مجتبی بهاروند، امروز، ۲۹ اردیبهشت ماه، در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، درخصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اظهار کرد: ۱۵ تا ۴۵ درصد افزایش نزخ تاکسی خواهیم داشت که ۴۵ درصد متعلق به تاکسی‌های فرودگاه و تاکسی‌های وارداتی است.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: به طور متوسط افزایش ۲۹ درصد بوده که اکثر کلان‌شهرها با توجه به افزایش نرخ بنزین بالای ۳۰ درصد افزایش داشته‌اند.

در ادامه احمد محبی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، تصریح کرد: سال گذشته سازوکار ۳۰۰ یارانه برای معلولان را داده بودیم که قرار شد سازمان فاوا سازوکار آن را فراهم کند، این کار انجام شده، معلولان در هر سفر بر اساس کارتی که توسط بهزیستی به آنها داده شده، ۶۰ درصد را خود و ۴۰ درصد را شهرداری پرداخت می‌کند، ۱۰ درصد نیز به راننده تعلق می‌گیرد. کارت ماهانه به مبلغ ۳۶۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

در متن این لایحه آمده است:«ماده واحده- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود مستند به بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، نسبت به افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌های درون‌شهری، به میزان ۱۵ تا ۴۵ درصد به مأخذ کرایه مصوب سال ۱۳۹۸، برابر جدول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‌های ذیل اقدام نماید.

تبصره ۱- نرخ کرایه انواع تاکسی‌ها در شب، از ساعت ۲۲ الی ۶  با اعمال ضریب شب‌کاری (جدول پیوست) نسبت به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌های مختلف تعیین می‌شود که در صورت راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت اعزام در ناوگان تاکسیرانی، شیفت شب در تابستان از ساعت ۲۳ الی ۶ تعیین و محاسبه خواهد شد.

تبصره ۲- تعرفه کرایه تاکسی‌های راه‌آهن و پایانه مسافربری، مشابه نرخ کرایه تاکسی کاربری شهری (گردشی) تعیین و تعرفه کرایه این تاکسی‌ها در مبادی مذکور، به صورت دربست محاسبه می‌شود.‎

تبصره ۳- به شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده می‌شود، به منظور رقابت سالم با خدمات مشابه تاکسیرانی و در صورت درخواست شرکت‌های حمل و نقل تاکسیرانی نسبت به اعمال تخفیف در کرایه‌های مصوب اقدام نماید.

تبصره ۴- به منظور حمایت از حمل و نقل معلولان جسمی حرکتی شدید، به سفرهای ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب‌سازی شده ناوگان تاکسیرانی، ۳۰% مازاد کرایه مصوب به عنوان یارانه شهرداری، در چارچوب ساز و کار مصوب پرداخت یارانه حمل و نقل معلولین به تاکسیران پرداخت می‌شود.

تبصره ۵- به شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده می‌شود نسبت به تعیین کرایه ثابت خطوط شهری بر اساس پالس‌های مصوب کرایه کلاس ۲ شهری اقدام نماید. جدول کرایه ثابت خطوط پس از تایید کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قابل اجرا است.

تبصره۶- به شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده ‌می‌شود به منظور تامین هزینه‌های پارکینگ مربوط به خطوط مبادی ورودی (مبالغ درخواستی توسط فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری)، نسبت به افزایش مبلغ ورودی در خطوط فرودگاه به میزان ۳۰۰۰ ریال و خطوط راه‌آهن و پایانه مسافربری به میزان ۲۰۰۰ ریال مازاد بر نرخ جدول پیوست اقدام نماید.»

بخشودگی ۵۰ درصدی از سهم فروش جایگاه‌های گاز در فروردین و اردیبهشت

همچنین بخشودگی ۵۰ درصد سهم از فروش جایگاه‌های گاز در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ و ۵۰ درصد باقی‌مانده در دو ماه مزبور در شورای شهر مشهد تصویب شد.

 متن این لایحه به شرح زیر است: «ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به‌منظور جبران ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش فروش در جایگاه‌های گاز (CNG) شهر مشهد، ضمن اجرای تبصره ۱ بند ۲ مصوبه شماره ۵/۹۸/۲۴۴۲۴/ش مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ شورای اسلامی شهر، نسبت به بخشودگی ۵۰% سهم درصد از فروش این جایگاه‌ها در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ اقدام و ۵۰ درصد باقی‌مانده در دو ماه مزبور را (به علاوه کل درصد از فروش خرداد ماه سال ۱۳۹۹) به صورت اقساط، از تیرماه سال ۱۳۹۹ لغایت انتهای این سال دریافت نماید.»

 تاسیس سرای محله در محلات شهر مشهد

از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد لایحه تاسیس سرای محله در محلات شهر مشهد بود که بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، در راستای جبران کمبود سرانه مراکز فرهنگی و اجتماعی شهر (با اولویت محلات هدف بازآفرینی)، افزایش بستر تعاملات شهری و محله‌ای شهروندان و انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، خلاقانه و نوآورانه از طریق سرای محلات، ضمن پیگیری و تاسیس سرای محله، نسبت به تدوین و ارایه آیین‌نامه تشکیل و نحوه اداره سرای محله (با لحاظ اولویت‌بندی محلات شهری، نحوه اعطای مشوق‌های لازم به تأمین‌کنندگان مکمل فضاهای فعالیت‌های سرای محله و غیره ) حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha