• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99023021444
  • خبرنگار : 50175

پلی که در خوان سوم افتتاح می‌شود

پلی که در خوان سوم افتتاح می‌شود

ایسنا/لرستان در چهارراه رودکی بروجرد به دلیل دسترسی آن به خیابان‌های ۴۵ متری شهرداری، بسیج، رودکی، میدان صفا، شهرک نیاوران و آرامستان دارالسلام ترافیک، شرایط بسیار نامناسبی را به وجود آورده بود تا این‌که شهرداری، با هدف کاستن از ترافیک در نقاطی نظیر چهارراه رودکی، برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در نقاط پرترافیک مصمم شد و برنامه‌ریزی کرد. پروژه پل شهدای دانش‌آموز سال ۹۲ در بروجرد کلنگ‌زنی شد اما در زمان کلنگ‌زنی آن اعلام شد که طی ۱۸ ماه و با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید اما حالا حدود ۷ سال گذشته و زمزمه آن است که در عید فطر امسال به بهره‌برداری برسد.

اسم پل در قرارداد رودکی است اما با تصویب شورای اسلامی شهر بروجرد، به احترام شهدای دانش‌آموز مدرسه فیاض‌بخش، این پل شهدای دانش‌آموز نامگذاری شده است.

پل به خوان هفتم نکشید

پل شهدای دانش‌آموز(رودکی) بزرگ‌ترین پل روگذر شهری لرستان است و ابتدای ساخت آن به شهرداری واگذار شد اما بعد از مدتی استانداری ادامه کار را بر عهده گرفت اما چندی پیش این پروژه به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شد تا کار را به اتمام برساند در این میان این پل برای رو پا شدن سه پیمانکار عوض کرده که به قول معروف سه خوان را رد کرده و خوشبختانه در همین خوان به بهره‌برداری خواهد رسید و کارش به خوان هفتم نکشید.

اسفندماه ۹۸ پل دانش‌آموز افتتاح می‌شود

سید موسی خادمی استاندار لرستان سال گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پل شهدای دانش‌آموز در اسفندماه ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد ولی اکنون حدود دو ماه از این وعده می‌گذرد و افتتاح آن به عید سعید فطر موکول شده است.

۳۳ میلیارد برای احداث پل شهدای دانش‌آموز هزینه شده است

مسعود فلاح معاون عمرانی فرمانداری بروجرد در این‌باره اظهار کرد: آسفالت پل تمام شده و مابقی کار پل تا آخر هفته انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز عید سعید فطر پل شهدای دانش‌آموز با حضور استاندار لرستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: برای احداث این پل ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده و از ابتدا تاکنون سه پیمانکار در جریان ساخت این پل فعالیت داشته‌اند.

نکته قابل تأمل اینجاست که در سال ۹۲ زمانی‌که کلنگ پل شهدای دانش‌آموز به زمین خورد گفته شد که این پل با ۱۱ میلیارد به بهره‌برداری خواهد رسید اما اکنون گفته می‌شود ۳۳ میلیارد برای این پل هزینه شده که طی این ۷ سال هزینه ساخت آن سه برابر شده و در طول این چند سال که پروژه معطل مانده تورم و افزایش قیمت بر ساخت آن تأثیر گذاشته و باعث شده که با اعتبار هنگفت‌تری احداث شود.

عملیات پروژه پل شهدای دانش‌آموز به اتمام رسیده است

امین گودرزی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد نیز دراین‌باره اظهار کرد: عملیات پروژه پل شهدای دانش‌آموز(رودکی) به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: ساخت این پروژه سال ۹۲ آغاز شده و با پیگیری‌های فراوان تکمیل شده و در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد خاطرنشان کرد: پل شهدای دانش‌آموز(رودکی) به طول ۳۰۰ متر خیابان ۴۵ متری شهرداری را به ۴۵ متری بسیج متصل می‌کند.

گودرزی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، ترافیک در مسیر رودکی کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که وی سال گذشته گفته بود: تکمیل پل شهدای دانش‌آموز یکی از مطالبات مهم مردم بروجرد است که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد ادامه داد: طی مناقصه‌ای که برگزار شد، شرکت توانمند «توسعه ساختمان» برنده مناقصه شد و حالا هم کار را آغاز کرده است.

گودرزی بیان کرد: کار بر اساس زمان‌بندی در حال انجام است و اگر مشکلی پیش نیاید و اعتبارات به‌موقع برسد، خوب پیش خواهد رفت و پل به‌موقع افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف این است که این پل دهه ‌فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

از زمان دهه فجر سال ۹۸ تاکنون سه ماه گذشته است و براساس برنامه زمان‌بندی به افتتاح نرسید.

پل شهدای دانش‌آموز به فراموشی سپرده شده بود

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد دراین‌باره اظهار کرد: پل شهدای دانش‌آموز بروجرد یکی از پروژه‌هایی بود که طی چند سال گذشته به دست فراموشی سپرده شده بود.

وی تصریح کرد: پایان ماه مبارک رمضان امسال شاهد افتتاح پروژه پل شهدای دانش‌آموز(رودکی) بروجرد خواهیم بود.

هماهنگی بین مسئولان اجرایی و نمایندگان باعث می‌شود پروژه‌ها در کوتاه‌مدت به نتیجه برسند

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین‌باره اظهار کرد: این پل به مدت ۶ الی ۷ سال به طول انجامید.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل موانعی که در پروژه بود سه بار شرکت عوض کرد و پیمانکار تغییر کرد نهایتاً با ورود استاندار از شهرداری به اداره‌کل راهداری واگذار شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: با یک عزم جهادی و تلاش مستمر و هماهنگی فرمانداری و راهداری امروز شاهد هستیم که ظرف یکسال پروژه به نتیجه رسیده و طبق هماهنگی که استاندار لرستان شده تا عید سعید فطر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

گودرزی اضافه کرد: اگر این تعامل و هماهنگی بین مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس باشد قطعاً شاهد خواهیم بود که بقیه پروژه‌ها را می‌توانیم در کوتاه‌مدت به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: این انتظار وجود دارد که در بقیه پروژه‌ها نیز استاندار ورود پیدا کند و شاهد باشیم در شهرستان بروجرد بقیه پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسند.

به تعویق افتادن ساخت پروژه‌ها در بروجرد به یک امر عادی و طبیعی تبدیل شده و برخی از پروژه‌ها که در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده‌اند زمان زیادی برای ایجاد و ساخت آن‌ها صرف شده که این موضوع خود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از این دلایل با توجه به گفته نماینده مردم که اشاره کوتاهی به آن کردند عدم تعامل و هماهنگی بین مسئولان اجرایی و نمایندگان است، به‌هرحال امید می‌رود این رویه از میان برداشته شود تا پروژه‌ها یکی پس از دیگری به ثمر بنشینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha