• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99023122317
  • خبرنگار : 50187

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش قیمت ها ناشی از عدم نظارت است

افزایش قیمت ها ناشی از عدم نظارت است

ایسنا/کرمان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آنچه که در افزایش افسار گسیخته قیمت ها شاهد هستیم، ناشی از عدم نظارت دولت بر بازار و سهل انگاری در این موضوع، همچنین تبعات شیوع کرونا و تغییرات مجلس است که نظارت آنطور که باید عمل نشده است.

"محمدرضا پورابراهیمی" در گفت و گو با ایسنا، درباره افزایش قیمت کالاها در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی به هیچ عنوان قابل قبول نیست زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی به این کالاها اختصاص داده شده است.

وی افزود: آنچه که در افزایش افسار گسیخته قیمت ها شاهد هستیم، ناشی از عدم نظارت دولت بر بازار و سهل انگاری در این موضوع، همچنین تبعات شیوع کرونا و تغییرات مجلس است که نظارت آنطور که باید عمل نشده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: این عدم نظارت و افزایش قیمت کالاهای اساسی قابل قبول نیست و نباید وضعیت اینگونه باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در کالاهای غیراساسی نیز شاهد اثرات تورمی ناشی از تغییر نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی هستیم که در کالاهای متاثر آنی مثل طلا و خودرو خود را نشان داده و به تبع آن این تغییرات نرخ ارز اثر خود را در سایر کالاها می گذارد.

وی افزود: برای مدیریت بازار بانک مرکزی باید سیاست ارزی منطقی مبتنی بر عرضه و تقاضای دلار اتخاذ کرده و اگر سیاست را به نحوی اعمال کند که ارزش پول ملی و برابری ارزش آن با ارز های خارجی افزایش یابد، اثر آن در کالاهای فوری مثل طلا و سایر کالاها قابل مشاهده خواهد بود.

پو ابراهیمی بیان کرد: مدیریت تورم در شرایط کنونی بستگی به سیاست های ارزی دارد و البته در زمینه افزایش قیمت کالاهای اساسی هیچ عذری پذیرفته نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند افزایشی قیمت ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت: این مسئله بستگی به برنامه های دولت، شرایط تحریمی و عمل دولت به اقتصاد مقاومتی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: مجلس یازدهم نقش مهمی در تنظیم رفتار دولت در حوزه اجرا دارد و در حال حاضر جایگاه نظارتی تحت تاثیر روزهای پایانی مجلس دهم بوده است.

وی تصریح کرد: باید دولت و مجلس یازدهم با همکاری، به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۱۰:۲۴

فقط شعار میده که نظارت نشده، خب کی باید نظارت کنه!!!!!