• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99030301579
  • خبرنگار : 50310

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد:

فتح خرمشهر؛ نشانه اقتدار جمهوری اسلامی

فتح خرمشهر؛ نشانه اقتدار جمهوری اسلامی

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس قدرت جمهوری اسلامی در مقابل دشمن بعثی و حامیانش را نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز شنبه سوم خردادماه در سیزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران که به صورت مجازی و همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تقوا و ایمان دو عنصر هستند که هر ملت، گروه و دسته ای مزین به آن ها شد دو عامل موفقیت هستند که قله های افتخار را رقم می زنند.

وی ادامه داد: زمانی که رژیم بعثی کشور را مورد حمله قرار داد و خرمشهر را در آبان ۵۹ به اشغال درآورد، رزمندگان با صبر و ایمان بالای خودشان پس از ۱۹ ماه در مرحله چهارم عملیات بیت المقدس موفق به آزادسازی خرمشهر شدند.

شاهرخی افزود: فتح خرمشهر یک مقطعی حساس در جنگ و یکی از روزهای زیبای انقلاب و جنگ بود. نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه پیامد چنین مقاومت و پیروزی این شد که رزمندگان اسلام وارد مسجد جامع خرمشهر شدند و پرچم جمهوری را بر افراشتند و شکر و سپاس خدا را به جا آوردند و امام آن جمله معروف را که خرمشهر را خدا آزاد کرد، بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه این فتح قدرت جمهوری اسلامی در مقابل دشمن بعثی و حامیانش را نشان داد، افزود: فتح خرمشهر ماشین جنگی دشمن را از کار انداخت و قریب به ۱۶ هزار نفر تلفات و ۱۹ هزار نفر از دشمن بعثی را اسیر کرد و غنایم زیادی را نصیب نظام اسلامی کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه پیامدهای فتح خرمشهر فراوان است، عنوان کرد: لازم است اتاقی برای این کار و بازگویی خاطرات جنگ و رزم دلاورمردان سپاه پاسداران لرستان با همکاری بنیاد شهید، سپاه لرستان، نیروی انتظامی، لشگر ۸۴، استانداری و انجمن های مردمی برای این کار فراهم شود و روزهای معینی این خاطرات رزم ها و دلاورمردی ها برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه حضرت ابوالفضل و لشکر ۸۴ در جنگ نقش خوبی ایفا کردند، بیان کرد: کافی است ما این ایفای نقش ها را در محلی گردآوری کنیم که در این مکان ها بازگویی شود و نسل ما این جهان و ایثار را از زبان آن ها بشنود و اهل قلم و هنر آنها را به قلم بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha