• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99030401822
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

عید فطر؛ فرصتی برای وحدت بیشتر در بین مسلمانان است

عید فطر؛ فرصتی برای وحدت بیشتر در بین مسلمانان است

ایسنا/مازندران نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز عید فطر باید وحدت و یکپارچگی بیشتری داشته باشیم و به معنویت اسلام تکیه کنیم تا دشمن نتواند با این وضوح ملت فلسطین را در خانه‌ خود این‌گونه مورد شکنجه و فشار آزار قرار دهد و خون مسلمانان را به ناحق بریزد.

آیت‌الله علی معلمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک عید فطر با اشاره به اینکه این عید باعث وحدت بین مسلمانان است، اظهار کرد: میزان فطریه، گندم ۱۲ هزار تومان و برنج ۵۰ هزار تومان و کفاره هر روز روزه قضا ۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خدای سبحان روز عید فطر را عید رسمی مؤمنین قرار داده است، تصریح کرد: چنانکه از دعاهای قنوت نماز عید فطر هم بر می‌آید خداوند این روز را عید قرار داد، که فراز «جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عِیدا»ً، مصداق آن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که در قنوت نماز، ۹ مرتبه به خدا عرض می‌کنیم: «اللّهم انی اسألک خیر ما سألک منه عبادک الصّالحون؛ بهترین چیزی را که بندگان صالحت طلب می‌کنند، به ما عطا کن»، گفت: ‌آنچه که شما خواسته‌اید، رضای خداست، تقرّب به خداست، توفیق عمل برای خدا و توفیق عبودیّت الهی است.

آیت‌الله معلمی ادامه داد: فلسفه دعای قنوت عید فطر این است که ما در پایان ماه رمضان از شر بندگی نفس و شرک به پروردگار به خدا پناه می‌بریم، و قنوت عید فطر نوعی دعا و توسل به درگاه خداوند است تا انسان بتواند این ذخیره تقوایی را که در ماه رمضان جمع کرده است، برای همیشه نگه دارد.

امام جمعه قائمشهر خاطرنشان کرد: عزت دنیوی و آخروی امت رسول‌الله (ص) در عید فطر با فراز دیگری از دعای عید فطر مشخص می‌شود بطوریکه «و لمحمّد صلّی اللّه علیه و ءاله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا»، یعنی  خداوند این روز را باعث عزت دنیوی و اخروی امت اسلامی و نبی مکرم اسلام(ص) قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha