• چهارشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99030703370
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

توسعه سامانه‌های هوشمند تردد شمار جاده‌ای در محورهای مازندران

توسعه سامانه‌های هوشمند تردد شمار جاده‌ای در محورهای مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از توسعه سامانه‌های هوشمند تردد شمار جاده‌ای در محورهای این استان خبر داد.

عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده و افزایش بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌های اداره مدیریت راه‌های این اداره کل، توسعه سامانه‌های تردد شمار در دستور کار است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جاده‌ای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل هوشمند است که ابزار و سامانه‌های حمل و نقل هوشمند با افزایش بهره‌وری امکانات موجود و با جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محورها و ارتقاء شرایط ایمنی تردد در آن‌ها دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در همین راستا طی چند ماه گذشته تعداد ۴ سامانه تردد شمار جدید به سامانه‌های موجود اضافه و در حال حاضر ۱۰۶ دستگاه تردد شمار در راه‌های مواصلاتی استان فعال می‌باشند. 

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، نجفی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اداره کل اقدام به پوشش معدود محورهای اصلی و شریانی فاقد سامانه مذکور و همچنین تجهیز محورهای فرعی درجه یک در استان مازندران کرده است.

وی ادامه داد: این سامانه‌ها با برداشت اطلاعات تردد چون حجم تردد، ترکیب وسایل نقلیه در ترافیک و سرعت عبور و مرور وسایل نقلیه و تخلفات آن‌ها اطلاعات ارزشمندی جهت مدیریت لحظه‌ای ترافیک و برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت برای متولیان امر فراهم می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: علاوه بر این اطلاعات بدست آمده از این دستگاه‌ها جهت اطلاع‌رسانی شرایط ترافیکی به صورت لحظه‌ای و آنلاین با استفاده از تابلوهای هوشمند ترافیکی منصوب در جاده‌های استان، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.۱۴۱.ir و ظرفیت رسانه‌های ارتباط جمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نجفی یادآور شد: هدف از توسعه و پوشش کامل محورهای استان مازندران توسط سامانه‌های تردد شمار، احصای آمار تردد و تشکیل پایگاه داده از پارامترهای ترافیکی جهت استفاده در مطالعات و پروژ های ساخت و نگهداری راه‌ها و همچنین در کوتاه مدت، کسب اطلاع از کیفیت تردد و ترافیک جاده‌ها جهت اطلاع رسانی به کاربران جاده‌ای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha