• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99032113726

مسئول برگزاری کارگاه گرافیک همدلی مطرح کرد

عواید «کارگاه ملی گرافیک همدلی» صرف آب‌رسانی به مناطق محروم می‌شود

عواید «کارگاه ملی گرافیک همدلی» صرف آب‌رسانی به مناطق محروم می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مسئول کارگاه طراحی آثار گرافیکی مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی گفت: عواید حاصل از کارگاه گرافیکی برای آب‌رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان استفاده خواهد شد که در این راستا نهضت آب‌رسانی طهورا با ما همکاری دارد.

سیدمحمدرضا میری امروز، ۲۱ خردادماه، در مراسم افتتاحیه کارگاه سه روزه طراحی آثار گرافیکی با عنوان «مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی» در کتابخانه قلم مشهد بیان کرد: خوشبختانه با همراهی‌ها، همدلی‌ها و هم‌افزایی‌های شبکه طراحان، بارها به ما ثابت شده که همه این‌ موفقیت‌ها، به دور از هر شعاری، به خاطر برکت وجودی امام رضا(ع) است.

وی افزود: در این کار از محضر نورانی حضرت بسیار بهره بردیم؛ لذا بزرگترین سپاس خود را به محضر علی ابن موسی الرضا(ع) تقدیم می‌کنم. با توجه به شرایط کنونی سعی کردیم بر اساس رویکردی که داشتیم، بیشتر از حضور چهره‌های جدید و جوان بهره‌مند شویم.

مسئول کارگاه طراحی آثار گرافیکی مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی گفت: سه راه برای گزینش دوستان هنرمند پیش روی ما بود. اولین مورد اینکه برای تشکل‌هایی که در این حوزه فعال بودند، بر اساس زیرمجموعه‌ای از تعداد مخاطبان و فعالیت‌شان سهمیه‌ای تعیین شد و در کنار چهره‌های پیشکسوت دعوت از چهره‌های جدید نیز انجام گرفت.

وی اضافه کرد: مورد دیگر این بود که آن دسته از هنرمندانی که برای سردار سلیمانی آثاری ارائه دادند و سیل انبوهی از این آثار به دبیرخانه رسید نیز گزینش شدند. در حال حاضر این کارگاه با حضور ۵۰ هنرمند از ۱۴ استان آغاز به کار خواهد کرد و تا جمعه همین هفته فعالیت آن ادامه دارد.

میری ادامه داد: گاهی با وجود اینکه دل ما سرشار از محبت امام رضا(ع) است اما رفتار و منش ما در زندگی با سیره رضوی فاصله دارد که امیدواریم در این کارگاه احادیث رضوی را در قالب تصویر زنده کنیم و به مخاطب برسانیم چرا که این امر ماندگاری را در اذهان بیشتر خواهد کرد.

در ادامه مسعود نجابتی، یکی از اساتید کارگاه طراحی آثار گرافیکی مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی، افزود: خدا را شاکریم که بعد از مدت‌ها این فراق طولانی پس از بازگشایی حرم مطهر رضوی پایان یافت و فرصتی برای همدلی در جوار حرم مطهر رضوی فراهم شد تا این کارگاه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما به دور از فضای شعاری، رویکرد جوان‌گرایی است، اظهار کرد: البته محدودیت مالی نیز در این حوزه مطرح است ولی با فضای همدلی و خدمت محدودیتی برای ما وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha