• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99032415161

به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان؛

کتابخانه ویژه کودکان کار در مشهد افتتاح شد

کتابخانه ویژه کودکان کار در مشهد افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با همکاری بهزیستی و شهرداری مشهد اقدام به راه‌اندازی کتابخانۀ ویژه کودکان کار کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، شنبه ۲۴ خرداد  همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، به همت اداره کل کانون پرورش فکری استان و همکاری بهزیستی و شهرداری مشهد، کتابخانه‌ای با بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بازی و سرگرمی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برای کودکان کار در مرکز روزانه حمایتی-آموزشی کودک و خانواده «همراز» راه‌اندازی شد.

این جلسه با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، طاهره طهماسبی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی و مهدی حاتمی مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی شهرداری مشهد برگزار شد.

ابراهیم زره ساز، در افتتاحیه این کتابخانه به فعالیت‌های کانون اشاره و تاکید کرد: بیشتر فعالیت‌های کانون، کتاب‌محور است و افتتاح این کتابخانه می‌تواند برای رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه به کودکان کار شروع یک حرکت باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه به تداوم فعالیت‌ها برای کودکان کار اشاره کرد و گفت: نباید این فعالیت‌ها به مناسبت‌ها محدود شود.

غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی نیز ضمن تشکر از کانون پرورش فکری و شهرداری که زحمت راه‌اندازی این کتابخانه و تهیه کتاب‌ها را کشیدند به  فعالیت‌های بهزیستی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰۰ کودک کار در سطح مشهد شناسایی شدند و تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی و حمایت‌های مردمی و نهادهای دولتی این مشکل برطرف شود.

وی در ادامه به کودک آزادی اشاره کرد و گفت: کار کودک یکی از مصادیق آزار کودکان است.

شایان ذکر است؛ کتابخانه ویژه کودکان کار در موسسه مددکاری همراز گلستان واقع در بلوار رسالت مشهد افتتاح شد که آماده بهره‌بردای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha