• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99032515501
  • خبرنگار : 50176

اضطرار ساماندهی رودخانه کشکان در ۲۲ نقطه

اضطرار ساماندهی رودخانه کشکان در ۲۲ نقطه

ایسنا/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از سیل‌های بعدی مسیر رودخانه کشکان لایروبی شود.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پل چم شهران که مردم اعتراض داشتند آن را دوباره آب می‌برد لازم است دو متر ارتفاع سازه بلندتر شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعمیرات این پل در حال انجام است و مصالح ساختمانی و ... در مسیر رفت‌وآمد بوده و راه مردم قطع است.

کاظمی بیان کرد: مسیر از طریق بیراهه‌ای به سمت آمیران کوشکی به جاده وصل می‌شود که مشکلی برای مردم است لذا انتظار می‌رود در نصب و ایمن‌سازی پل‌ها تسریع شود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس بیان کرد: برای اجرای پل پران پرویز پیمانکار انتخاب شده اما سرعت کار بسیار پایین است.

کاظمی ادامه داد: ساماندهی رودخانه کشکان در بخش‌هایی خوب انجام شده ولی هنوز در ۲۲ نقطه لازم است که پیمانکاران سریع‌تر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سیل‌های سال گذشته به علت دبی بی سابقه و حجم بالای سیلاب کشکان، در بسیاری از نقاط، هندسی رودخانه تغییر پیدا کرد.

کاظمی ادامه داد: تا قبل از سیل‌های بعدی حداقل مسیر این رودخانه لایروبی شود، چراکه کف رودخانه بالا آمده و حتی در برخی نقاط بیش از چهارمتر بالاتر آمده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس اضافه کرد: اگر لایروبی کشکان انجام شود آب در مسیر خود حرکت کرده و مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند.

او افزود: اگر قبل از شروع بارندگی‌ها، طرح‌های مهندسی رودخانه کشکان تأمین اعتبار و اجرا نشود، در صورت وقوع سیلاب‌های با دوره بازگشت کمتر از ۲۵ ساله در این نقاط هم تلفات جانی و هم خسارت مالی زیادی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: روستاهایی که در سیل به علت دوره بازگشت بالا غرقاب شدند، ولی در بستر و حریم ۲۵ ساله قرار ندارند به هیچ وجه ایمن نیستند.

کاظمی اضافه کرد: سازه‌های حفاظتی این روستاها از بین رفته و با وقوع یک سیلاب با دوره بازگشت حتی ۱۰ سال غرقاب خواهند شد و لازم است قبل از شروع بارندگی‌ها و وقوع هرگونه سیلابی، ساماندهی و ایمن‌سازی شوند.

این نماینده مجلس گفت: روستاهای حاشیه رودخانه کشکان مانند بابازید، خرسدر، پران پرویز، کیان‌آباد، افرینه، دمرود افرینه و ... در معرض خطر سیل‌های بعدی نیز قرار دارند و لازم است خیلی زودتر نسبت به لایروبی رودخانه اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha