• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99032717641

رئیس سازمان صمت فارس:

ایجاد فرهنگ مصرف تولیدات بومی باعث تقویت نهادهای اقتصای می‌شود

ایجاد فرهنگ مصرف تولیدات بومی باعث تقویت نهادهای اقتصای می‌شود

ایسنا/فارس رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: افزایش فرهنگ عمومی مصرف تولیدات بومی باعث تقویت هرچه بیشتر نهادهای اقتصای و جهش تولید خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی سه‌شنبه ۲۷ خرداد در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی فارس در سال ٩٩ با تاکید بر این‌که اولویت و رسالت اصلی این سازمان، همکاری با اصناف است، گفت: اصناف نقشی تاثیر گذار در جهش اقتصادی استان دارند و داشتن صنوف و تشکیلات صنفی قوی باعث تقویت اقتصاد استان می‌شود.

او افزود: ۱۶۰ هزار واحد فعال صنفی و ۵۲۸ اتحادیه صنفی در فارس و شهرستان شیراز ۶۰ هزار واحد صنفی و ۷۸ اتحادیه صنفی فعال وجود دارد که ضروری‌ است اتاق اصناف مرکز استان برای این مهم برنامه‌ریزی‌های مدون کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: اصناف در شرایط  بحران «کرونا» تعامل و همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشتند و در کمک‌های مؤمنانه به اقشار ضعیف جامعه فعالانه همکاری کردند.

ایزدی با اشاره به اینکه کمیسیون نظارت، بالاترین مرجع رسیدگی به امور اصناف است، افزود: جلسه کمیسیون نظارت بر مراکز صنفی مرکز استان  با حضور ۱۳ نهاد دولتی، عمومی و نظارتی برگزار شده و مصوبات آن لازم‌ الاجراست در این راستا برای حل مشکلات اصناف و تولید کنندگان، تسهیل روندها، اصلاح فرآیندهای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار تلاش می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه اصناف از تاثیرگذارترین اقشار اجتماعی و موتور محرکه‌ی تولید و واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند، گفت: با توجه به میزان اشتغال ایجاد شده در اصناف و داشتن سهم ۲۰ درصدی در تولید ناخالص ملی می‌توان گفت اصناف در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت داشته و نسبت به افزایش تولید و اشتغال در کشور در سطح خوبی فعالیت دارند.

رئیس اتاق اصناف فارس نیز با اشاره به اینکه صدور پروانه کسب، نظارت بر عملکرد همه اتحادیه‌ها، آموزش و توانمندسازی و بازدید از اصناف مهمترین وظایف این اتاق است، گفت: نظارت بر بازار و تثبیت قیمت‌ها مورد تاکید و توجه این مجموعه قرار دارد و از تمام توان و ظرفیت موجود برای رضایتمندی مردم استفاده می‌کنیم.

سید محمود هاشمی، افزود: با توجه به اینکه اصناف در مقابله و مبارزه با بیماری کرونا تعامل، همراهی و هم‌گامی با سایر نهادها بالاخص علوم پزشکی و بیمارستان‌ها نمره خوبی دریافت کرد اما در این مسیر دچار ضرر و زیان‌هایی هم شد که ضرورت دارد تا توسط دولت جبران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha