• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99040301920
  • خبرنگار : 50324

سهم استان بوشهر از بودجه ۹۹ چقدر است؟

سهم استان بوشهر از بودجه ۹۹ چقدر است؟

ایسنا/بوشهر معاون برنامه و بودجه استان بوشهر میزان بودجه و اولویت بندی پروژه های سال جاری را تشریح کرد.

محسن پاپری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: رقم مصوب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) استان بوشهر بر اساس جداول ١٠ قانون بودجه سال ١٣٩٩ معادل ٧٤٣ میلیارد تومان است که از منابع اعتبارات استانی - ٣ درصد نفت و گاز - متوازن (استان و ملی) - راه های روستایی - ۰/۲۷ درصد ارزش افزوده و ماده ٢٣ قانون جرائم راهنمایی و رانندگی می باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای بالغ بر ٣٢٧ میلیارد تومان است، گفت: رقم ابلاغی به استان تا کنون ٥٨٥ میلیارد تومان بوده که ٧٠ میلیارد تومان به پروژه های با ماهیت سطح استان و ٥١٥ میلیارد تومان نیز بین ١٠ شهرستان استان بر اساس شاخص های مربوطه توزیع گردیده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر افزود: درآمد در نظر گرفته شده در قانون برای استان بوشهر نیز رقمی معادل ٥١٠٠ میلیارد تومان است.

این مسئول اظهار کرد: اولویت بندی در تعریف پروژه ها شامل عدم شروع پروژه جدید، تکمیل پروژه های دارای اثر بخشی مناسب با توجه به مشکلات و تنگناهای موجود در استان و شهرستان بوده و در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی نقش موثری ایفا نمایند و در سال جاری به بهره برداری می رسند.

پاپری خاطرنشان کرد: همچنین اختصاص مبلغ ٣٠ میلیارد تومان به صورت تلفیقی ٥٠ درصد از منابع عمومی دولت در قالب اعتبار ابلاغی (١٥ میلیارد تومان) و ٥٠ درصد از محل ارزش افزوده و نیز امکانات در اختیار دهیاری ها جهت توسعه و بازسازی شبکه اب روستاها، تکمیل پروژه های روستایی در قالب طرح های هادی روستاها، تامین اعتبار و تکمیل سایر پروژه ها با اولویت آب، راه، بهداشت و درمان و...، پرداخت مطالبات پروژه های به بهره برداری رسیده طی سنوات قبل و پروژه های مستمر استان ار دیگر اولویت ها است.

وی تصریح کرد: مهمترین شاخص های توزیع بودجه شهرستان ها جهت اعتبارات استانی و متوازن جمعیت، مساحت، میزان توسعه یافتگی و... است. از اعتبارات ٣ درصد نفت و گاز نیز یک سوم به مناطق نفت خیز و گاز خیز و دو سوم به مناطق کمتر توسعه یافته تعلق می گیرد.

معاون برنامه و بودجه استان بوشهر اظهار کرد: با اعتبارات ابلاغی به استان و نیز بهرمندی از سایر ردیف های پیش بینی شده در قانون هدف گزاری لازم جهت افتتاح و بهره برداری تعداد قابل توجهی از پروژه های عمرانی استان در سال جاری و نیز ایجاد تحول در شبکه اب روستاهها ،حل نسبی مشکلات اب، بهداشت و درمان ، راه و سایر حوزه ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha