• چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99041108671
  • خبرنگار : 50185

مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد

تبلیغات حلقه گمشده صنعت گردشگری استان کرمان

تبلیغات حلقه گمشده صنعت گردشگری استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه تبلیغات حلقه گمشده صنعت گردشگری این استان است، گفت: با راه اندازی کمپین تبلیغاتی و معرفی ظرفیت های گردشگری این استان حلقه های مفقوده توسعه گردشگری را یک به یک متصل کرده وگردشگری را به یک اقتصاد پویا تبدیل خواهیم کرد.

"فریدون فعالی" ظهر امروز چهارشنبه یازدهم تیرماه در نشست با نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این شهرستان ها افزود: با توجه به ظرفیت های گردشگری شهرستان های مذکور می توان تعریف جدیدی از گردشگری برای هریک از آنها داشت که در حال حاضر به صورت بالقوه باقی مانده اند و نیازمند حمایت و همکاری مسئولان مرتبط برای بالفعل شدن هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۲ اثر ثبت جهانی کشور ۷ اثر آن در استان کرمان قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان استانی برای این ۷ اثر جهانی برنامه ریزی کرده و اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی آنها جذب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه تبلیغات حلقه مفقود صنعت گردشگری استان کرمان است، تصریح کرد: خوشبختانه با راه اندازی کمیپین تبلیغاتی اقداماتی با همکاری صدا و سیما در زمینه معرفی و شناساندن ظرفیت های گردشگری استان کرمان در حال انجام است که بزودی در اختیار مدیران و نمایندگان شهرستانها برای اطلاع رسانی بیشتر قرار می گیرد.

فعالی با بیان اینکه با معرفی ظرفیت های گردشگری و تهیه بسته های سرمایه گذاری می توان سرمایه گذار را برای حضور در حوزه گردشگری ترغیب کرد، بیان کرد: به دنبال برپایی همایش فرصت های سرمایه گذاری به صورت ملی در استان کرمان هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بسته های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران از شرایط و امکانات موجود آگاهی پیدا می کنند و مشمول حمایت دولت خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان کرمان انجام شده است، گفت: نباید نگاه منطقه ای به گردشگری داشت و براساس ظرفیت های گردشگری هر استان سرمایه گذاری لازم انجام گیرد.

وی در ادامه به آموزش و توانمندسازی جوامع محلی اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ساکنان مناطق طبیعی استان و مسئولین محلی این روستاها، به نحوه تعامل آنها با گردشگران کمک زیادی می کند که امیدواریم بتوانیم با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای در این زمینه به خوبی ورود کنیم.

فعالی با بیان اینکه صنعت گردشگری صنعتی فرابخشی است تصریح کرد: صنعت گردشگری در یک تعامل همه جانبه با دستگاههای اجرایی به بار می نشیند و حلقه های مفقوده توسعه گردشگری را یک به یک متصل کرده وگردشگری را به یک اقتصاد پویا تبدیل خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه باید سهم گردشگری استان کرمان از بازار گردشگری کشور و دنیا بگیریم، خاطرنشان کرد: باید از حداکثر ظرفیت گردشگری استان به ویژه بخش خصوصی استفاده شود و با بررسی عملکرد و نقاط ضعف و قوت گذشته و برنامه های اجرا شده در اجرای برنامه های آینده موفق عمل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha