• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99041510973
  • خبرنگار : 50228

یک مربی کشتی در خوزستان:

در کشتی آزاد باید برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد

در کشتی آزاد باید برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد

ایسنا/خوزستان یک مربی کشتی با بیان این‌که وضعیت خوزستان در کشتی آزاد خوب نیست، گفت: در رشته آزاد باتوجه به شرایط سخت و نداشتن برنامه خاص، نمی‌توانیم هم‌پای کشتی فرنگی، صاحب مدال و عنوان شویم.

حیدر ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: وضعیت خوزستان در کشتی آزاد خوب نیست. در سال ۹۸ در رده سنی پایه کشتی آزاد، رده بیست و هشتم را کسب کردیم که نتیجه بسیار ضعیفی طی چند سال گذشته بود، البته نتیجه در رده سنی بزرگسالان نسبت به رده سنی نونهالان بهتر بود ولی قانع‌کننده نبود. در مجموع کشتی آزاد خوزستان کار زیادی دارد.

وی بیان کرد: باتوجه به این‌که هیات قبلی طرح و برنامه خاصی برای کشتی آزاد نداشت، امیدوارم هیات جدید که البته به صورت موقت است و هیاتی که پس از برگزاری مجمع به روی کار می‌آید، نگاه ویژه و برنامه خوبی برای کشتی آزاد داشته باشند و به این رشته کمک کنند زیرا اگر بخواهند به همان صورت قبل در کشتی آزاد کار کنند، هیچ تغییری نخواهیم دید.

این مربی کشتی درباره نقطه قوت کشتی استان، گفت: نقطه قوت کشتی خوزستان، کشتی فرنگی آن و داشتن ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف است. نقطه ضعف نیز نداشتن سرمربی و مربی در تیم‌های ملی کشتی فرنگی است. البته در کشتی آزاد، ضعف زیادی وجود دارد و قوت خاصی هم ندارد، در حالی که این رشته علاقه‌مندان بسیاری در استان دارد.

وی گفت: در کشتی آزاد باید برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد. برگزاری مسابقات چند جانبه باکیفیت و اردو، بالا بردن دانش مربیان، ارتباط با مربیان تیم‌ملی و برگزاری لیگ‌های داخلی از جمله اقداماتی است که می‌توان برای پیشرفت کشتی آزاد انجام داد، البته این برنامه‌ها باید به صورت ویژه و مداوم انجام شوند، نه به صورت مقطعی.

ناصری با بیان این‌که استان‌های صاحب کشتی نیز تمایل‌ به کشتی آزاد دارند، گفت: این کار را برای خوزستان سخت‌تر می‌کند زیرا در کشتی استان، شهرستان‌های سازنده زحمت کشتی فرنگی را به دوش می‌کشند و این باعث می‌شود که در این رشته به مدال برسیم ولی در آزاد باتوجه به شرایط سخت و نداشتن برنامه خاص، نمی‌توانیم هم‌پای کشتی فرنگی، صاحب مدال و عنوان شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha