• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99041611555
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

برگزاری مراسم تشییع و ترحیم در شهرکرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

برگزاری مراسم تشییع و ترحیم در شهرکرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر ارتباطات و روابط ‌عمومی شهرداری شهرکرد از ممنوعیت نصب آگهی ترحیم در شهرکرد خبر داد و گفت: باید مراسم تشییع متوفی با حضور حداکثر ۱۵ نفر در این شهر برگزار شود.

اکبر ایازی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات لازم برای حمل، جابجایی و خاکسپاری اجساد کرونایی، اظهار کرد: به منظور دفن اجساد کرونایی، قطعه بحران در آرامستان جدید بهشت رحمت شهرکرد ایجاد شده‌ است که اجساد با آمبولانس ویژه به غسالخانه منتقل می‌شوند، سپس با تجهیزات و سیستم کاری مخصوص و مجزا با همکاری کادر مجرب غسل، کفن و دفن شده و آمبولانس‌های مخصوص حامل اجساد کرونایی پس از حمل اجساد، کاملا ضدعفونی می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر نصب آگهی ترحیم در شهرکرد ممنوع شده ‌است و مراسم سوم و هفتم متوفی به صورت هم‌زمان با حداقل تعداد شرکت‌کننده برگزار می‌شود و تمامی افراد در مراسمات خاکسپاری ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش هستند.

مشاور جوان شهردار شهرکرد اضافه کرد: از صفر تا صد مراسم دفن و خاکسپاری اجساد کرونایی با مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد و در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، همچنین خاکسپاری اجساد کرونایی نیز با نظارت کارشناس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد و با حضور ناظر صورت می‌گیرد و غسالخانه‌ها قبل و بعد از تحویل اجساد مجدا گندزدایی شده و کارکنان و فرد غسال نیز به صورت کامل از وسایل حفاظت فردی استفاده می‌کنند.

ایازی با بیان اینکه واجبات کفن و دفن میت از جمله نماز میت به صورت کامل و در کمترین زمان ممکن با نظارت شهرداری شهرکرد انجام می‌شود، عنوان کرد: با رعایت فاصله‌گذاری تمامی واجبات انجام و از مستحبات کاسته می‌شود.

مدیر ارتباطات و روابط‌عمومی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: اجساد کرونایی در قبرهایی با عمق بیش از ۲ متر از اجساد معمولی که کف آن کاملا با محلول‌های ضدعفونی گندزدایی شده است، به خاک سپرده می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: در این خصوص نیازمند عزم همگانی و حمایتی شهروندان و ارگان‌ها هستیم تا با همکاری لازم از بحران کرونا عبور کنیم.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha