• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99041813639
  • خبرنگار : 50022

معاون دادستان کرج خبر داد

آغاز برخورد با چاه‌های غیرمجاز و آب‌فروشی به ویلاها در ماهدشت

آغاز برخورد با چاه‌های غیرمجاز و آب‌فروشی به ویلاها در ماهدشت

ایسنا/البرز معاون دادستان کرج گفت: شناسایی  چاه‌های غیرمجاز در ماهدشت و عواملی که با حفر چاه تا عمق‌های ۶۰ تا ۱۷۰ متر  اقدام به استخراج و فروش آب می‌کنند آغاز شده است.

حسینعلی محمدیاری در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیزمینی ماهدشت گفت: متاسفانه به دلیل استفاده غیرمجاز از آب های زیرزمینی توسط افراد سودجو و فرصت طلب  با استفاده از حفر چاه‌های غیر مجاز عمیق، شاهد کاهش آب‌های زیرزمینی و نشست آب هستیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نتیجه این برداشت‌های غیرمجاز منجر به این شده که در چند ماه اخیر شاهد قطعی آب و کاهش سطح آب در چاه‌های دارای مجور باشیم.

معاون دادستان کرج با تاکید بر اینکه منابع آبی کشور جزو انفال و اموال عمومی محسوب می‌شوند تصریح کرد: در راستای سیاست‌ها و راهبردهای رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب کرج، پیگیری این موضوع و برخورد با حفر کنندگان چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است که حسب گزارش‌های دریافتی بیش از هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در این حوزه قضایی وجود دارد که با گزارش های مردمی و همکاری اداره امور آب شهرستان کرج شناسایی  چاه‌های غیرمجاز و عواملی که با حفر چاه تا عمق‌های ۶۰ تا ۱۷۰ متر  اقدام به استخراج و فروش آب می‌کنند آغاز شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون پنج حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شده است و این عملیات با جدیت ادامه خواهد یافت.

محمدیاری تصریح کرد: در راستای برخورد با سوء استفاده گران علاوه بر پلمب چاه‌ها، کلیه اموالی که از طریق نامشروع و فروش آب غیرقانونی  کسب کرده‌اند ضبط خواهد شد.

سرپرست مجتمع ۴ کرج به شگردهای خاص حفر کنندگان چاه‌های غیرمجاز و پنهان سازی چاه با ترفندهای متعدد اشاره و بیان کرد: حفر کنندگان چاه های غیر مجاز مطمئن باشند به هر نحو مقتضی به چاه‌های آنان دسترسی و اقدام قانونی به عمل خواهد آمد همچنین بر اساس گزارش‌های دریافتی این آب‌های استخراج شده عمدتا توسط تانکرهای بزرگ به ویلاهای غیرمجاز منتقل می‌شوند و در این راستا نیز اقدامات لازم با سازندگان ویلاهای غیر مجاز و تغییر دهندگان غیر مجاز اراضی کشاورزی به عمل آمده است و از طرفی کلیه تانکردارانی که برحسب ضرورت اقدام به حمل آب می کنند باید شناسنامه دار و از چاه‌های مجاز و با اخذ مجوز اقدام به حمل آب کنند.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که دارای چاه غیر مجاز هستند می‌خواهیم قبل از ورود دستگاه قضایی نسبت به پلمب و مسلوب المنفعه نمودن چاه خود اقدام کنند در غیر این صورت برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha