• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99042820228
  • خبرنگار : 50405

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی پاسخ داد؛

جبهه‌ها جای احزاب را پر می‌کنند؟

جبهه‌ها جای احزاب را پر می‌کنند؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت : عده ای بر این باورند که جبهه‌ها می‌توانند مسئولیت احزاب را برعهده گیرند که من اصلا با این موضوع موافق نیستم، چرا که جبهه‌ها فقط بر روی حداقل‌ها می‌توانند باهم تفاهم کنند، نه حداکثرها و حداقل‌ها برای اداره کشور کافی نیست.

محمدعلی گندمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا، به تازگی جلسه‌ای در خانه احزاب استان برگزار نشده، بیان کرد : تا پیش از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، ما در خانه احزاب نشست‌هایی را با فرماندار و رئیس شورای شهر مشهد داشتیم، همچنین ترتیب جلساتی با برخی از روسای دانشگاه‌های استان از جمله دکتر کافی نیز داده شد که به علت شیوع کرونا این جلسات لغو شد.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: ما بعد از شیوع کرونا، جلساتی را با شورای مرکزی خانه احزاب و همچنین با فرماندار پیرامون این موضوع داشتیم، همچنین نامه‌نگاری‌هایی نیز در این خصوص با استانداری داشتیم که مطالب و راهکارهای مطرح شده در این نامه‌ها مورد استقبال شخص استاندار قرار گرفت و ایشان ضمن تشکر تاکید کردند مطالب ارائه شده در این نامه‌ها را به رئیس جمهور ابلاغ می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: همچنین به احزاب برای اهدای بسته‌های حمایتی و فرهنگ‌سازی جهت رعایت نکات بهداشتی در جامعه توصیه‌های موکدی کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به بی‌توجهی به احزاب در کشور، افزود : در سایر کشورها هنگام انتخابات احزاب با یکدیگر رقابت می‌کنند و حزب پیروز در مدتی معلوم هدایت‌ کشور را در دست می‌گیرد، متاسفانه در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد و در انتخابات، احزاب فعالیت‌های چندان ثمربخشی ندارند ‌که البته مقصر این جریان آنها نیستند بلکه ما در این زمینه با مشکلات ساختاری روبرو هستیم .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد : این مشکلات هم برای احزاب اصولگرا وجود دارد وهم برای احزاب اصلاح‌طلب، به نظر من اینکه تعداد احزاب را محدود نگه داریم اما همین تعداد قوی باشند و باهم رقابت کنند ، بسیار بهتر از امروز است که ما با احزاب متعدد اما ضعیف روبرو هستیم . عده ای بر این باورند که جبهه‌ها می‌توانند مسئولیت احزاب را برعهده گیرند که من اصلا با این موضوع موافق نیستم، چرا که جبهه‌ها فقط بر روی حداقل‌ها می‌توانند باهم تفاهم کنند، نه حداکثرها و حداقل‌ها برای اداره کشور کافی نیست .

گندمی شرط لازم برای رشد و بالندگی کشور را کمک به احزاب برای داشتن رقابت‌های سالم دانست و اضافه کرد : بهتر است تعداد احزاب کم باشد و همین تعداد اندک واقعا کار و فعالیت انجام دهند و جناح‌های داخل نظام را نمایندگی کنند، ما باید بتوانیم در هر جایی به افراد کارآمد و شایسته بها بدهیم.

وی ادامه داد : احزاب به شرطی می‌توانند کارامد باشند که مورد حمایت حاکمیت قرار گیرند و فضا برای آنان باز باشد، به آنها این اجازه داده شود که برای انتخابات نامزد معرفی کنند، چنانچه این اتفاق بیافتد، ما شاهد فسادهای کمتری در نهادهای قدرتی کشور خواهیم بود، چراکه در این ‌صورت احزاب وظیفه دارند در برابر عملکرد افرادی که معرفی کرده‌اند پاسخگو باشند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha