• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99043021938
  • خبرنگار : 50060

بخش استانی جشنواره فیلم مقاومت در قزوین برگزار می‌شود

بخش استانی جشنواره فیلم مقاومت در قزوین برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین دبیر بخش استانی جشنواره فیلم مقاومت در استان قزوین گفت: انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» در شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با هدف استعدادیابی و تقویت نیروهای انقلابی، متعهد و خلاق برای حضور مؤثر در عرصه فیلم و سینما، صورت می‌گیرد.

محمدمهدی نعیمیان در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که از جشنواره‌های مهم سینمایی کشور محسوب می‌شود امسال قرار است در دو زمان هفته دفاع مقدس و هفته بسیج برگزار ‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره از جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار خواهد شد که بخش‌های رقابتی آن شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» است اما تفاوت جشنواره امسال با دوره‌های قبل انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» است.

دبیر بخش استانی جشنواره فیلم مقاومت در استان قزوین اظهار کرد: در فراخوان بخش «فیلمسازان بسیجی» جشنواره آمده است: به منظور ارج نهادن به تلاشهای جهادگرانه بسیجیان، سپاهیان و آحاد جان برکف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیز با هدف استعدادیابی و تقویت نیروهای انقلابی، متعهد و خلاق برای حضور مؤثر در عرصه فیلم و سینما، این بخش در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این بخش باید رسماً عضو بسیج، یا سپاه، و یا یکی از نیروهای مسلح باشند و هنگام ثبت نام تاییدیه عضویت خود را از طریق «سازمان بسیج هنرمندان»، «واحدهای تابعه سازمان بسیج مستضعفین» و یا «یگانهای محل خدمت در نیروهای مسلح» ارائه کنند ضمن اینکه تنها شرکت کنندگان در این بخش می‌توانند آثار خود را در بخش‌های دیگر نیز ارائه دهند.

نعیمیان تأکید کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان‌ها مسئول برگزاری انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» جشنواره سینمایی مقاومت است که به نظرم قدمی در راستای جذب و شکوفایی استعدادهاست؛ این بخش استانی در دیده شدن آثاری که در مقایسه با آثار ملی پایین‌تر بودند اما نمونه‌های خوب سینمایی محسوب می‌شدند موثر است.

تلاش برای ایجاد انگیزه در فیلمسازان قزوینی

وی گفت: پس از دریافت آثار و داوری، موارد برگزیده از استان مشخص و به مرحله کشوری معرفی می‌شود؛ نگاه ما در قزوین این است که بتوانیم تعداد بیشتری از آثار رسیده به دبیرخانه استان را تشویق کنیم و جوایز فقط به برگزیدگان تعلق نگیرد به این صورت انگیزه بیشتری در فیلمسازان استان ایجاد خواهد شد.

دبیر بخش استانی جشنواره فیلم مقاومت در استان قزوین خاطرنشان کرد: در مرحله استانی آثار منتخب فیلمسازان بسیجی همزمان با «هفته گرامیداشت دفاع مقدس» در ۳۲ مرکز استان کشور معرفی و از صاحبان آثار تجلیل می‌شود هرچند که ممکن است به دلیل شرایط شیوع کرونا، تغییری در شکل و نحوه برگزاری جشنواره صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به بودجه پرداخت جوایز خاطرنشان کرد: بخشی از بودجه جوایز استانی از سوی دبیرخانه مرکزی تأمین می‌شود اما ما به دنبال این هستیم که بتوانیم از منابع دیگر استان برای بخش داخل استانی بودجه‌ای تأمین کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بسیج هنرمندان قزوین از طرح‌ها و ایده‌هایی که برای این جشنواره به دبیرخانه ارائه شود حمایت خواهد کرد، بیان کرد: حمایت ما به این صورت است که اگر ایده و یا طرحی در راستای موضوعات و محورهای جشنواره به دبیرخانه رسید تلاش خواهیم کرد تجهیزات و مجوزهای لازم برای ساخت اثر را تا حد امکان در اختیار سازندگان آن قرار دهیم و امور را تسهیل کنیم. البته ما سعیمان این است که خارج از این جشنواره هم اگر کسی چنین دغدغه‌هایی دارد از سوی بسیج هنرمندان حمایت شود.

به گزارش ایسنا ثبت نام برای متقاضیان حضور در این جشنواره از ۲۰ خرداد در سایت آغاز شده است، آخرین مهلت ارسال اثر ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فراخوان به سامانه http://www.moqavematfilmfest.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha