• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99043022745
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبرداد

چهار شهر پرجمعیت اردبیل در خط قرمز کرونا

چهار شهر پرجمعیت اردبیل در خط قرمز کرونا

ایسنا/اردبیل سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: چهار شهر پرجمعیت استان اردبیل در خط قرمز کرونا قرار دارند و مردم این شهرها باید با احتیاط بیشتر ترددهای روزانه خود را انجام دهند.


شهرام حبیب‌زاده 30 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به رکورد بستری و بیماران مراجعه کننده به مراکز کرونای استان در 24 ساعت گذشته، اظهار کرد: 71 بستری، 50 بیمار بدحال و 11 فوتی در شبانه‌روز گذشته در استان اردبیل به ثبت رسیده است.
وی به هجوم بی‌رحمانه کرونا در قبال بی‌احتیاطی هموطنان به مسایل بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم استان هشدارها را جدی بگیرند و از تجمع در مکان‌های سرپوشیده و بیش از دو نفر خودداری کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال بیشترین مراجعات و بستری کرونا را شاهد هستیم و به نظر می‌رسد این شرایط وضعیت وخیمی را در روزهای آینده داشته باشد.
حبیب‌زاده بیان کرد: آمار افزایشی در این زمینه نگران‌کننده است و از شهروندان انتظار داریم با زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست 10 تا 15 بار در روز با آب  صابون به قطع شیوع این بیماری کمک کنند تا مانع ابتلای خود و خانواده به بیماری مهلک کرونا شوند.
وی با بیان اینکه به اندازه کافی ماسک و مواد شوینده در اختیار شهروندان قرار گرفته است، گفت: با همکاری صداوسیما و رسانه‌ها امر آموزش مردم برای مقابله اصولی با این بیماری در حال تدوین است و شهروندان قطعا با رعایت این موازین تا دو هفته آینده می‌توانند به کنترل این بیماری در استان کمک کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: طولانی شدن این اپیدمی باعث خستگی پزشکان و پرستاران و طاقت‌فرسا بودن فعالیت آنها در مراکز بیمارستانی در این گرمای شدید هوا شده که قطعا با رعایت همشهریان موج دوم کرونا را نیز تا دو هفته آینده به تلفات کمتر پشت سر خواهیم گذاشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha