• دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99050604091

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد

انتشار فراخوان ملی طراحی نشانه «مشهد 1400»

انتشار فراخوان ملی طراحی نشانه «مشهد 1400»

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری فراخوان ملی طراحی نشانه «مشهد 1400» خبر داد.

صدرا یوسفی با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری، ارتقاء کیفی فعالیت‌های هنری از منظر محتوا و کیفیت است.

وی با تاکید بر اهداف محتوایی فعالیت‌های هنری، افزود: تقارن فعالیت‏‌های استقبال از بهار با شروع آخرین سال از قرن ۱۴ هجری شمسی یعنی سال ۱۴۰۰، سبب شد تا اهداف محتوایی این رویداد بزرگ در سه بخش هویت، دستاورد و نگاه به آینده و با تمرکز به ظرفیت‌‏های مشهد در نظر گرفته شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: «مشهد۱۴۰۰» رویدادی فرهنگی و هنری است که با در نظر گرفتن سه حوزه محتوایی یاد شده، از منظر اجرایی نیز مولفه‌هایی همچون تمرکزگرایی، ماندگاری و نوگرایی را در تولید و اجرای آثار هنری مدنظر خود قرار داده است.

یوسفی ادامه داد: برگزاری برنامه‏‌های این رویداد فرهنگی و هنری محدود به نوروز ۱۴۰۰ نیست؛ بلکه با توجه به گستردگی و تنوع برنامه‏ ها، اجرای آن‌ها از زمستان سال جاری تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برنامه‏‌ریزی شده است.

وی با اشاره به دیگر ابعاد رویداد «مشهد ۱۴۰۰»، بیان کرد: این رویداد علاوه بر بخش‎‌های مختلف هنری مانند هنرهای تجسمی (نقاشی دیواری، یادمان‏‌های دائم و موقت شهری)، نمایشی، ادبی و هنرهای جدید، از ظرفیت نخبگان علمی و فرهنگی نیز در برپایی کارگاه‌ها، نشست‌های محتوایی و نقد و بررسی بهره خواهد برد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به انتشار فراخوان در مرداد ماه سال جاری، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته فراخوان رویداد مشهد ۱۴۰۰، مرداد ماه امسال منتشر می‌ شود تا فرآیند اجرایی این رویداد بزرگ ملی آغاز شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: در خصوص اهداف محتوایی این رویداد باید توجه داشت که بازخوانی ظرفیت‏‌های هویتی مشهد در زمینه‏های مختلف دینی، فرهنگ و هنر، علمی و بهره‌گیری از ابزار هنر در بازآفرینی و ارائه هنرمندانه آن، نقش مهمی در افزایش غنای محتوایی فعالیت‏‌ها دارد. همچنین در موضوع دستاورد نیز، گستره وسیعی از افتخارات در موضوعات دینی، علمی، فرهنگی و هنری و ورزشی و... که شناسایی و معرفی آن‌ها می‏ ‌تواند در ارائه الگوهای عملی به جوانان شهر مشهد سودمند باشد، در کانون ایده پردازی و توجه جامعه هنری قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد؛ وی با بیان اینکه آینده ‌پژوهی از اهداف رویداد «مشهد ۱۴۰۰» است، گفت: در مجموع داشته‌های هویتی و دستاوردهای مشهد خصوصا در یک قرن اخیر می‏ ‌تواند چراغ راهی برای ترسیم آینده‌‏ای مطلوب پیش ‏‌روی شهروندان و سیاست‏‌گذاران شهری قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha