• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99050705118
  • خبرنگار : 50237

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا:

روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های همدان بستری می‌شوند

روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های همدان بستری می‌شوند

ایسنا/همدان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان اعلام کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان همدان بستری می شوند.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۴۰۱ بیمار دارای علائم به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند که از این تعداد تست ۲۹۵۱ نفر مثبت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۷۳ نفر بهبود پیدا کرده و از بیمارستان ها ترخیص شده اند، افزود: در حال حاضر ۵۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان کرد: روزانه حدود ۴۰۰ بیمار با علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان های استان مراجعه می کنند که از این تعداد بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر این بیماران بستری می شوند.

وی با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در ماه های گذشته کاهشی بوده اما از تیرماه این روند افزایش پیدا کرده و طی روزهای اخیر نیز به روند ثابتی رسیده است، گفت: در اواخر تیرماه آمار ابتلا به کرونا و میزان بیماران بستری در بیمارستان ها افزایش چشمگیری داشته است.

جلیلی مطرح کرد: ۱۵۰۰ تخت برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آماده شده که در حال حاضر ظرفیت برای بستری شدن بیماران وجود دارد اما اگر این شیب ابتلا به کرونا ادامه پیدا کند با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان ها مشکل افت اکسیژن وجود داشت که با خریداری چهار دستگاه اکسیژن ساز هر کدام به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و توزیع آن در بیمارستان های سینا، شهید بهشتی، بعثت و امام حسین(ع) ملایر این مشکل رفع شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه افزایش مراجعه کنندگان و مبتلایان به کرونا باعث خستگی، فرسودگی و درگیری کادر درمان با این بیماری شده است، گفت: تاکنون ۳۶ پزشک، ۱۸۵ پرستار، ۱۵ نفر از کادر آزمایشگاه، ۱۲ ماما، ۹ نفر از کادر رادیولوژی و ۲۸ نفر از اعضای پشتیبانی و خدماتی بیمارستان ها به بیماری کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشده و اکثراً رو به بهبود هستند.

وی با بیان اینکه برای درمان بیماران مبتلا به کرونا از روش های مختلف اعلام شده توسط وزارت بهداشت استفاده می شود و کمبود دارو در همدان وجود ندارد، اعلام کرد: پیشگیری از ابتلا به بیماری بهتر است و باید با استفاده از پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی شیب ابتلا ملایم شود.

جلیلی با بیان اینکه اکنون تمام جهان درگیر کرونا است و ما باید در کنار کرونا زندگی خود را ادامه دهیم، اضافه کرد: برخی از مبتلایان به کرونا بدون علامت بوده و از طریق سرفه و عطسه قادر به انتقال بیماری هستند بنابراین مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدیریت بیماری مؤثر است، گفت: در اسفند و فروردین بیماری کرونا به صورت تک گیر بود و یکی از اعضای خانواده مبتلا می شدند اما اکنون بیشتر اعضای خانواده درگیر بیماری می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پایان شرکت در مراسم عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی و رعایت نکردن اصول قرنطینه را از دلایل این امر برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha