• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99051410593
  • خبرنگار : 30077

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

مطهری: جهاددانشگاهی مسیر رسیدن به خوداتکایی علمی را با شتاب طی می‌کند

مطهری: جهاددانشگاهی مسیر رسیدن به خوداتکایی علمی را با شتاب طی می‌کند

ایسنا/سمنان نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین و ریشه دار ترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در 40 سال پس از انقلاب اسلامی، مسیر رسیدن به خوداتکایی علمی را با شتاب طی کرده است.

اردشیر مطهری در آستانه 16 مرداد، چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که در طول 40 سال گذشته از خدمات گسترده علمی، آموزشی و فرهنگی به گروه های مختلف جامعه ارائه کرده است و در طول 40 سال گذشته مسیر خود اتکایی و خودباوری را درست طی کرده است.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بعد از تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در 16 مرداد 59 به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس کرد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با بیان اینکه اهداف این نهاد انقلابی هم مشخص بوده است، ادامه داد: گسترش اهداف، شکوفایی روحیه و استعدادها در سطح جامعه برای رسیدن به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطج جامعه از طریق همکاری با حوزه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی، مخصوصاً برای نسل جوان و گسترش طرح های کاربردی، و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش از جمله اهداف تعیین شده برای این نهاد است.

مطهری ادامه داد: تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی برای آمادگی فکری و مکتبی خصوصاً در بین دانشجویان و جوانان و... نیز از جمله وظایف اصلی مجموعه جهاددانشگاهی است. هدف از شکل‌گیری این نهاد انقلابی این بود که به منظور مقابله با غرب زدگی و انحرافات در چارچوب سیاست های فرهنگی کشور خدمت کند.

وی اظهار کرد: اگر این اقدامات و اهداف محقق شود، خود به خود خروجی آن، می شود تربیت نیروی انسانی مطمئن که از علم، دانش و تخصص بالایی برخوردار است .

این نماینده مردم با بیان اینکه جهاددانشگاهی در دنیا حرف برای گفتن دارد، بر لزوم ارتباط بیشتر بین جهاددانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی تاکید و اظهار کرد:هر چه قدر ارتباط با مراکز و دستگاه های علمی، پژوهشی صنعتی، مراکز رشد در سطوح استانی و ملی بیشتر باشد خروجی آن نیز بهتر است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در پایان توصیه کرد: همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر دنیا برای تبادل تجربیات و دستیابی به دانش و فناوری  نوین باید بیشتر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha