• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99051511625
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اردستان:

جریمه‌های تخلفات صنفی بازدارنده نیست

جریمه‌های تخلفات صنفی بازدارنده نیست

ایسنا/اصفهان معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان گفت: جریمه‌های اداره تعزیرات حکومتی که برای تخلفات واحدهای صنفی اعمال می‌شود بازدارنده نیست.

محمدتقی کیانی، امروز (چهارشنبه-۱۵ مرداد) در کارگروه تعزیرات و تنظیم بازار شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: جریمه‌های اداره تعزیرات حکومتی که برای تخلفات واحدهای صنفی اعمال می‌شود قطعاً بازدارنده نیست و مشاهده می‌شود که اصناف متخلف بعد از جریمه تغییر رویه‌ای نمی‌دهند و امیدواریم در این موضوع که مربوط به قدیمی بودن قانون برخورد با متخلفان صنفی است بازنگری شود.

وی با بیان اینکه تقوای اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد تأکید در اصناف و بازاریان است که زیرمجموعه‌هایی برای آن تعریف شده است، افزود: باید موضوع آموزش فقه بازار مورد توجه اتحادیه‌ها قرار گیرد. اتحادیه‌های صنفی می‌توانند برای متقاضیان دریافت جواز کسب و تمدید جواز، کلاس آموزشی فقه بازار و احکام شرعی بازار را برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۶۰ پرونده از دستگاه‌های نظارتی شهرستان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، گفت: بیشترین موضوع تخلف پرونده‌های ارسالی گران‌فروشی، درج نشدن قیمت و رعایت نکردن موارد بهداشتی و قاچاق کالا بوده که با تلاش‌های همکاران ۴۶ پرونده رسیدگی شده و منتهی به صدور حکم شده است.

رحمت‌الله ابوذری با بیان اینکه جریمه پرونده‌های متخلف بیش از ۸۰ میلیون ریال بوده است، گفت: اکیپ‌های بازرسی و نظارت اداره تعزیرات به همراه اداره صنعت و شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر بازرسی می کنند و وضعیت بازار شهرستان به طور کلی مطلوب است.

وی، گفت: در شهرستان اردستان بیشتر گرانی وجود دارد تا گران‌فروشی که مردم نسبت به آن اعتراض دارند. همچنین افزایش قیمت مرغ به دلیل کمبود نهادهای دامی و افزایش ۴ برابری قیمت آن‌ است که باعث افزایش بی‌رویه گوشت مرغ شده است.

درج نشدن قیمت خط قرمز بازرسی اصناف است

همچنین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان در این جلسه در خصوص تنظیم بازار شهرستان گفت: در یک ماه گذشته ۶۷ تن شکر ویژه اصناف و مردم با ثبت نام در سامانه زهتاب توزیع شده است. همچنین با توجه به کمبود مرغ و افزایش قیمتی که وجود داشت بیش از ۱۴ تن مرغ بین شهروندان توزیع شده است.

محمدرضا باقری خاطرنشان کرد: امتناع از فروش و درج نشدن قیمت کالا در واحدهای صنفی خط قرمز بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha