• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99052115108
  • خبرنگار : 50071

از خودگذشتگی یکی از شهدای سلامت مشهد به روایت شهردار

از خودگذشتگی یکی از شهدای سلامت مشهد به روایت شهردار

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد از خودگذشتگی حسین هادوی، آخرین شهید سلامت مشهد که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده بود را روایت کرد.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد شامگاه گذشته در یادداشتی که  در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده است، نوشت:

«مردم نازنین مشهد، سلام

واقعا توی این گرمای طاقت فرسای تابستون که خیلی‌هامون به واسطه اون از تحمل یک ماسک روی صورتمون کلافه می‌شیم، خادمان سلامت شهر و مملکتمون ساعت‌ها توی این چنین پوشش‌هایی کارشون رو انجام میدن تا بتونن در جنگ با کرونا به آمار بهبود یافته‌ها اضافه کنند و نزارن آمار فوتی‌ها افزایش پیدا کنه.

ما توی مشهد تونستیم با همراهی و همدلی همدیگه موج اول رو با کمترین تلفات بگذرونیم و توی موج دوم هم خوشبختانه طی روزهای اخیر آمار کاهش محسوسی پیدا کرده البته که کرونا نشون داده هر وقت ازش غفلت کنیم بدجوری برامون پشیمونی داره پس همچنان توی دورانی که هنوز دارو و واکسنی برای اون نیست، بهترین راه خودمراقبتی و استفاده از ماسک هست.

یکی از نکاتی که کمتر بهش توجه میشه آمار بالای بهبود یافتگان هست که ثمره زحمت و تلاش ۲۴ ساعته کادر درمانی هست، کادر درمانی که دور از خانواده و عزیزان توی این پوشش سخت و جانکاه همه‌جوره تلاش می‌کنند تا بتونن جون هموطنان خودشون رو نجات بدن. همه این‌ها رو نوشتم تا از شهید خدمت در عرصه سلامت "حسین هادوی" یادی بکنم؛ آخرین شهید کادر درمانی در مشهد که روز گذشته بعد از ماه‌ها از خودگذشتگی به واسطه ابتلا به کرونا به جمع شهدای خدمت در عرصه سلامت پیوست.

ایشون که حتی در بستر بیماری هم به فکر دیگران بود یک جمله تکان دهنده از روزهای آخر زندگی‌شون برامون به یادگار گذاشتند و امیدوارم بتونیم از این از خودگذشتگی واقعا درس بگیریم؛ در یکی از روزهایی که آقای هادوی در بیمارستان بستری بودند، خانم سالمند مبتلا به کرونایی رو به بیمارستان آوردند که باید در انتظار پیدا شدن تخت خالی، روی برانکارد می خوابیدند. شهید حسین هادوی با دیدن این شرایط گفت: من به روی برانکارد خوابیدن عادت دارم!  و تخت خودشون رو در اختیار این خانم قرار دادند. این از خودگذشتگی حتی در بدترین شرایط واقعا ستودنی هست و به شخصه نمی دونم چطور باید این دین بزرگ کادر درمان رو جبران کنم؛ بدون تردید وظیفه مدیریت شهری پاسداشت نام این عزیزان هست و تقدیر از خانواده های رنج دیده‌شون، شاید کم‌ترین وظیفه این باشه که خیابان‌هایی رو در شهر به نام شهدای سلامت کنیم تا همیشه یادمون بیاد چه از خودگذشتگی‌هایی رو برای سلامتی ما داشتند.

 امیدوارم واقعا همه بتونیم با همراهی و همدلی که هست از این روزهای سخت با درس گرفتن از خودگذشتگی‌ها و اتفاقاتی که پیرامون‌مون داره رخ میده به سلامت بگذریم. فکر می کنم در مقابل این همه لطف کادر درمانی، ماسک زدن و رعایت بهداشت فردی کمترین وظیفه ماست».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha