• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99052115672
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه:

دوباره کاندیدا می‌شوم

دوباره کاندیدا می‌شوم

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه که 12 سال است ریاست این هیات را برعهده دارد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات هیات فوتبال استان، گفت: می خواهم دوباره کاندیدا شوم.

علیرضا محبی زنگنه در نشستی خبری که امروز(21 مرداد) به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، به وضعیت مدارس فوتبال استان در این روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 36 مدرسه فوتبال در استان فعال بود که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا تعدادی از آنها درخواست صدور مجوز فعالیت نکردند.

وی با بیان اینکه تمامی مدارس فوتبال کرمانشاه از نظر درجه بندی در درجه دوم قرار دارند، عنوان کرد: شهریه ای که سال گذشته مدارس فوتبال استان از فوتبال آموزان می گرفتند، حدود 265 هزار تومان بود که این رقم امسال درصد کمی افزایش پیدا کرده است.

رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه در ادامه درخصوص خروجی فعالیت های انجام شده توسط این هیات در پرورش استعدادها هم گفت: فکر می کنم از فعالیت هایی که طی سالهای گذشته انجام داده ایم، نتایج خوبی گرفته ایم، به گونه ای که  طی حدود یک دهه گذشته فوتبالیست هایی همچون مهدی محمدخانی، هادی فرهمند، ایلیا همتی، جواد ویسی، فرید نادری، بختیار رحمانی، قاضی پور، کوروش ملکی، محمد نوری، محمدرضا شیرزادی و کاوه رضایی را به تیم های ملی و یا لیگ برتر تزریق کرده‌ایم.

وی به آخرین وضعیت پرونده فوتبال راهیان هم اشاره ای کرد و افزود:  طی سالهای 85 که این تیم با نام شیرین فراز در کرمانشاه شکل گرفت تا سال 94 که با نام راهیان در لیگ برتر حضور یافت، فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است.

محبی زنگنه اعلام کرد: در ماجرای سقوط این تیم به لیگ دسته اول و شکایت آنها از فدراسیون هم هرچند که به عنوان متشاکی در دادگاه حضور داشتم، اما همه واقعیت‌ها را گفتم و حتی از تیم راهیان هم حمایت کردم که منجر به این شد که رای دادگاه به نفع این تیم صادر شد.

وی یادآورشد: ما حمایت های لازم را از راهیان خواهیم داشت و پیگیر رفع مشکلات آن هم هستیم.

محبی زنگنه در ادامه درخصوص وضعیت فوتبال بانوان در کرمانشاه هم گفت: علیرغم اینکه حدود 70 تا 80 درصد بانوان فوتبالیست استان از شهرستان ها هستند، اما متاسفانه زیرساخت های چندانی هم ندارند.

رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه که سابقه سه دوره ریاست براین هیات را دارد، به در پیش بودن انتخابات هیات فوتبال استان در مهرماه هم اشاره کرد و گفت: در نظر دارم دوباره برای انتخابات هیات کاندیدا شوم.

وی در ادامه به تشریح عملکرد  هیات فوتبال کرمانشاه پرداخت و گفت: حدود 12 سالی می شود که هیات فوتبال استان کرمانشاه را بدست گرفته ام و در این مدت تلاش کردم تا با برگزاری رقابت های لیگی در رده های مختلف سنی، پویایی و تحرکی را در فوتبال استان ایجاد کنم.

محبی زنگنه تصریح کرد: از همان زمان رقابت های لیگ برتر فوتبال استان را در همه رده های سنی برگزار کردیم و سال گذشته نیز همانند سال های قبل رقابت های لیگ برتر فوتبال استان را در همه رده های سنی برگزار کردیم، که البته در برخی از رده ها به واسطه شیوع بیماری کرونا یکی دو هفته مانده به پایان رقابت ها، متوقف شد.

وی در ادامه کرمانشاه را مرکز استعدادیابی فوتبال غرب کشور خواند و گفت: تا سال 1396 استان همدان مرکز استعدادیابی غرب کشور بود که با رایزنی هایی که با فدراسیون داشتیم، توانستیم این جایگاه را برای کرمانشاه بگیریم و اکنون کرمانشاه مرکز استعدادیابی غرب کشور در رشته فوتبال است.

رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه یادآورشد: با توجه به وجود چنین جایگاهی، سال گذشته درخواست میزبانی رقابت های فوتبال رده نوجوانان غرب آسیا را به فدراسیون دادیم و در رایزنی های اولیه موافقت آنها را گرفتیم و قرار بر این شد که کارشناسان برای ارزیابی زیرساخت های استان به کرمانشاه بیایند.

وی افزود: پس از بازدیدی  که کارشناسان فدراسیون از زیرساخت های استان داشتند، اعلام کردند برای برگزاری این رقابت ها باید حدود پنج هتل پنج ستاره در کرمانشاه باشد، درحالی که ما فقط دو هتل پنج ستاره داشتیم و از سوی دیگر به برخی از زیرساخت های این رشته در استان هم ایراداتی وارد کردند  و در نهایت فرصت این میزبانی را از دست دادیم.   

محبی زنگنه  در ادامه بااشاره به کمبود زیرساخت های این رشته در سطح شهر کرمانشاه، اعلام کرد: هرچند که حدود نیمی از جمعیت استان در شهر کرمانشاه زندگی می کنند، اما متاسفانه امکاناتی که برای رشته پرمخاطب فوتبال در این شهر داریم، به نسبت سایر شهرستان ها بسیار کمتر است.

وی تاکید کرد: زمانی هیات فوتبال کرمانشاه زیرساخت های بیشتری برای این رشته در کرمانشاه داشت، اما به مرور بخش هایی از زیرساخت های ما به هیات های دیگر واگذار شد، درحالی که هیچ زیرساخت جدیدی هم برای این رشته اضافه نشد.

رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه به عدم توازن زیرساخت های رشته فوتبال در شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: هرچند در مناطق شمالی شهر تعدادی زمین برای رشته فوتبال داریم، اما در مناطق جنوبی شهر هیچ زمین دولتی برای این رشته نداریم که انتظار می رود این مسئله مورد توجه مسئولین ورزش استان قرار گیرد.

وی در ادامه به فعالیت های انجام شده در برگزاری کلاس های آموزش مربیگری و داوری در استان طی چندسال اخیر هم اشاره داشت و افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد مربیان سطح دو غرب کشور را در استان کرمانشاه داریم.

هیات فوتبال کرمانشاه بیش از 13 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و پرمخاطب ترین رشته ورزشی در استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha