• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99052619168

۱۵۰ هزار متر مربع از مدارس خراسان شمالی  آسفالت می شود

۱۵۰ هزار متر مربع از مدارس خراسان شمالی  آسفالت می شود

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل نوسازی و توسعه تجهیز مدارس خراسان شمالی از آسفالت ۱۵۰ هزار متر مربع از فضای مدارس استان خبرداد.

امین فلاح با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار اظهارکرد: با استفاده از سهمیه غیر رایگان تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری آسفالت ۱۵۰ هزار متر مربع از فضای مدارس استان انجام می شود.

وی با اشاره به انجام مطالعات ساخت اولین مدرسه سبزدراستان، ادامه داد: طرح های مطالعاتی اولین مدرسه سبز استان که انرژی مورد نیاز خود را خودش تامین می‌کند آغاز شده و سال آینده این مهم در مدرسه دانش بجنورد اجرایی می شود.

فلاح با بیان اینکه هم اکنون شهرستان رازوجرگلان به عنوان محروم ترین شهرستان کشورشناخته می شود اما در حوزه فضای آموزشی از شهرستان های برخوردار است، گفت: طی سال های اخیر ۵۰۰ کلاس درس در قالب خشتی و گلی و تخریبی با استفاده از ظرفیت خیرین و اعتبارات استانی و ملی  نوسازی شد که در یک اقدام جهادی مشکلات فضاهای تخریبی تا حد بسیاری رفع شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای فیزیکی شهرستان رازوجرگلان ۶.۲ صدم درصد بوده که از میانگین کشوری نیز بالاترمی باشد، یادآورشد: در مجموع سرانه فضای آموزشی در استان ۵.۳ صدم درصد و میانگین کشوری نیز ۵.۲ صدم درصد است.   

فلاح با اشاره به احداث هشت زمین چمن مصنوعی درمدارس استان، خاطرنشان کرد: زمین های چمن در مساحت ۵۰۰ متر مربع در هریک از شهرستان ها احداث شده بود.

فلاح با بیان اینکه پنج استخر ورزشی در شهرستان های استان داریم که هم اکنون یک استخر نیز در شهرستان رازوجرگلان در حال احداث است، افزود: طی هفت سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقاء سرانه فضای ورزشی استان هزینه شده است.   

وی با اشاره به خریداری ۷۵ میلیارد ریال تجهیزات اداری، آموزشی و پژوهشی ، افزود: با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های فنی و حرفه ای خریداری شد تا مشکلات  رشته های برق، اتوماتیک، خیاطی، کامپیوتر و هوشمندسازی مدارس مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha