• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99060302441
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

نگرانی ما از انتقال کرونا در سرویس ایاب و ذهاب است نه در مدارس

نگرانی ما از انتقال کرونا در سرویس ایاب و ذهاب است نه در مدارس

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: باتوجه به عملکرد مناسب آموزش و پرورش در مبارزه با بیماری کرونا، نگرانی ما در بازگشائی مدارس، خطر انتقال بیماری به دانش آموزان در سرویس مدارس است نه در خود مدارس.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(سوم شهریورماه) در دیدار با کمیته بهداشت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: آموزش و پرورش و علوم پزشکی دو دستگاه مکمل یکدیگر هستند که یکی تربیت نیروی انسانی و دیگری سلامت همان نیروی انسانی را به عهده دارد.

وی بیان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از آزمون های برگزار شده به خوبی نمایان بود که آموزش و پرورش تجربه خوبی در مبارزه با بیماری کرونا بدست آورده است و در بازگشائی مدارس ما نگران مدارس نیستیم بلکه بیشترین نگرانی از انتقال این بیماری در سرویس مدارس است.

فرشیدی از کاهش بستری شدن بیماران کرونائی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با رعایت آحاد مختلف مردم در رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، هم اکنون وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در هرمزگان رو به کاهش است به گونه ای که تعداد افراد بستری در استان به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: بجز شهرستان میناب که وضعیت بیماری کرونا در آن هنوز نگران کننده است، با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم دهه اول محرم توسط عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام، وضعیت استان برای بازگشائی مدارس و برگزاری کلاس ها به صورت نیمه حضوری مساعد تر خواهد شد.

فرشیدی الکترونیکی شدن امورات دستگاه‌ها و کاهش مراجعات حضوری را در پیشگیری و کاهش بیماری کرونا بسیار مؤثر برشمرد و عنوان کرد: آموزش و پرورش با این حجم بالای مخاطب باید خیلی جلوتر به سیستم الکترونیکی مجهز شود و بسیاری از ارائه خدمات این دستگاه از جمله برگزاری آزمون و برخی از آموزش های قابل ارائه در فضای مجازی، به صورت مجازی برگزار و تصحیح اوراق و کاغذ از چرخه آموزش کاهش می یافت.

این مقام مسئول اضافه کرد: با برنامه ریزی مطلوب، مدون و مستمر باید نگرانی و اضطراب والدین دانش آموزان را کاهش داد و احساس آرامش و امنیت را در جامعه بسط و توسعه داد.

به گزارش ایسنا، موسی دادی زاده(مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان) به مناسبت روز پزشک با اهدای لوح سپاس از تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مدافعان سلامت تقدیر کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha