• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99060403625
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در چهل و دومین نشست مقابله با کرونا در شاهین‌شهر، چه گذشت؟

در چهل و دومین نشست مقابله با کرونا در شاهین‌شهر، چه گذشت؟

ایسنا/اصفهان رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه گفت: فعالیت فرهنگسراها و مراکز آموزشی خصوصی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی نظیر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضد عفونی کننده، ماسک و نیز با بهره‌گیری از نیمی از ظرفیت مکان آموزشی بلامانع است.

اسفندیار تاجمیری، امروز (سه شنبه- ۴ شهریور ماه) در چهل و دومین نشست ستاد مقابله با کرونا در شاهین شهر و میمه با اشاره به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و تغییر وضعیت شهرستان به نارنجی، اظهار کرد: در بازه زمانی تقارن شیوع پیک دوم کرونا و دهه اول محرم، شهرستان نیازمند مدیریت و اجرای دقیق و کامل شیوه نامه های بهداشتی در راستای برگزاری عزاداری‌ها و سوگواری‌ها است که همکاری و هم افزایی جامعه شورای هیئت‌ها، کانون مداحان و هیئات مذهبی شهرستان، منجر به برگزاری آیین‌های سوگواری دهه اول محرم در شاهین‌شهر و میمه به نحو مطلوب و باشکوه شده ‌است.

وی، با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات اصناف و اتحادیه‌ها در شهریور ماه، خاطرنشان‌کرد: برگزاری انتخابات اصناف و اتحادیه‌ها با استناد به دستورالعمل‌های برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آن‌ها و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از لوازم شخصی با درایت و تصمیم‌گیری مستقیم اداره صمت در نیمه دوم شهریورماه بلامانع است.

به گزارش ایسنا، فرماندار شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه اتخاذ تدابیر بازدارنده و تشویقی در بحران کرونا ارتباط مستقیم با وضعیت رنگ‌بندی‌ مناطق دارد، افزود: در مدیریت کرونا همه اصناف تولیدی، صنایع، ادارات و ... ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی در راستای کنترل شیوع کرونا و تامین امنیت سلامت عمومی شهروندان هستند، همچنین در شرایط کنونی فعالیت فرهنگسراها، مراکز آموزشی ‌خصوصی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضد عفونی کننده، ماسک و نیز با بهره‌گیری از نیمی از ظرفیت مکان آموزشی بلامانع است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به رشد ۳۰ درصدی استفاده از ماسک در مرداد، تصریح کرد: نتیجه ۲۷ درصد از مجموع تست‌های تشخیصی کرونا در شهرستان مثبت است که در مقایسه با نرخ متعادل ۶ درصد، بیانگر فاصله با استانداردهای بهداشتی اعم از فردی و جمعی است، همچنین با توجه به روند کاهشی ابتلا به بیماری در شهرستان، روند استفاده ۶۰ درصدی شهروندان از ماسک در مقایسه با استاندارد مورد قبول ۹۰ درصدی استفاده از ماسک، بر ضرورت نقش رسانه‌ها در راستای تشویق عمومی شهروندان به استفاده از ماسک در معابر و اماکن عمومی و نهادینه کردن راه ایمن بودن از کرونا و ادامه زندگی با آن، تاکید می‌کند.

تاجمیری، با اشاره به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در اخذ تست pcr، تصریح کرد: با توجه به محدودیت اخذ تست از افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار، ضرورت راه اندازی مرکز تست خصوصی کرونا در شهرستان بیش از گذشته احساس شده و نیازمند همکاری بین دستگاهی و رایزنی با آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی در تحقق آن است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه تغسیل متوفیان کرونایی باید در آرامستان مرکزی شهرستان انجام شود، خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و ممنوعیت حضور خانواده متوفی در ۲۴ ساعت اول پس از دفن بر مزار بیمار کرونایی، محدودیتی در دفن متوفی کرونایی در قبر از پیش‌ خریداری شده با رعایت دستورالعمل‌ها و ملاحظات بهداشتی مخصوص تدفین وجود ندارد، همچنین جابجایی این دسته از متوفیان از آرامستان مرکزی شهرستان به آرامستان‌های دیگر شهرها و روستاهای شهرستان برای دفن امکان‌پذیر است.

تاجمیری، تصریح کرد: تردد و فاتحه‌خوانی در آرامستان‌ها بلامانع است، اما همچنان ممنوعیت برگزاری مراسم‌ ترحیم در راستای کاهش چرخه‌انتقال کرونا پابرجا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha