• جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99061410112
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

خطب نماز جمعه شهرکرد:

دشمن برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌های ماه محرم سرمایه‌گذاری زیادی کرد

دشمن برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌های ماه محرم سرمایه‌گذاری زیادی کرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه دشمن برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌های ماه محرم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داد، گفت: در این محرم تلاش شد که مقابله میان هیئتی‌ها و افکار عمومی صورت بگیرد، اما به لطف خداوند بدنه جامعه توانست این مسئله را به خوبی سروسامان دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۴ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، مسئله جمعیت را یکی از مسائل مهم و حکیمانه عنوان و اظهار کرد: به فرموده خداوند در قرآن، نباید فرزندان را به خاطر ترس از فقر و تنگی روزی کشت و باید توجه جدی به مسئله جمعیت صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری مسئله مهم دیگر را نهی از فحشا دانست و افزود: روی آوردن به فحشا ضایعات اخلاقی فراوانی را برای جامعه به همراه دارد، مسائل جنسی و زنا از مسائل بسیار مهم است، زیرا زنا هلاک‌کننده بوده و هرکس بخواهد شهوت خود را از این طریق تامین کند، هلاک می‌شود، خداوند راه بهره‌گیری از شهوت را ازدواج دانسته چرا که رفع شهوت مانند بسیاری از احتیاجات، یکی از نیازهای انسان است.

 خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه آن چیزی که گناه زنا را در جامعه افزایش می‌دهد رها بودن چشم است، اضافه کرد: اگر حرام‌خوری در جامعه رونق یابد، حسین‌کشی صورت گرفته و کسی که بخواهد زنازاده تحویل جامعه بدهد دشمن اهل بیت است چرا که بسیاری از افرادی که از طریق زنا متولد شده‌اند خطرات بیشماری برای جامعه پدید آورده‌اند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه کسی که به دنبال زنا و دزدی باشد، عاقبتش هلاکت و جهنمی شدن است، گفت: زنا در دنیا سبب بی‌آبرویی، کوتاهی عمر و قطع رزق است و در آخرت نیز سبب حساب سخت کشیدن از فرد و عامل سقوط به جهنم و نصیب شدن ابدیت در آتش برای انسان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه دوم نماز جمعه به پشت سر گذاشتن محرمی ماندگار در سال‌جاری پرداخت و اظهار کرد: محرم همواره ماه شور، عزا، زنده نگه‌داشتن مکتب عاشورا با انواع ابتکار است و برنامه‌های محرم امسال متفاوت از هر سال و با زیرکی، بصیرت و هوشیاری برگزار شد که شور حسینی، معرفت و عزاداری‌ها گسترش یافت و مسائل بهداشتی با بیشترین درصد رعایت و در واقع جمع بین مقوله سلامت و معنویت در محرم امسال محقق شد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمن برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌های ماه محرم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داد، تصریح کرد: در این محرم تلاش شد که مقابله میان هیئتی‌ها و افکار عمومی صورت بگیرد، اما به لطف خداوند بدنه جامعه توانست این مسئله را به خوبی سروسامان دهد و از طرفی نگرانی‌های زیادی از این بابت احساس شد، اما همه نشان دادند که با اطاعت از فرمان ولی فقیه می‌توان توطئه‌های دشمن را خنثی و مسیر انقلاب را با عقلانیت دنبال کرد.

حجت‌الاسلام نکونام به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: امسال مدارس با شرایط متفاوت و ۱۵ روز زودتر آغاز می‌شود، البته طبیعی است که این بازگشایی متفاوت از سال‌های قبل است و شبکه شاد، تلویزیون و فضای مجازی فرصت تدریس و تعلیم را فراهم کرده‌اند، البته باید هرچه بیشتر این فضاها تکمیل شده و پاسخگوی همه نیازهای دانش‌آموزان باشند تا با نقص آموزش مواجه نباشیم و همه از جمله خانواده‌ها و وزارتخانه به فرزندان کمک کنند.

وی به شرایط کرونایی امروز اشاره و خاطرنشان کرد: اوضاع تقریبا در بسیاری از نقاط کشور نامساعد است، تعداد کادر درمان اندک بوده و تنها برای شرایط عادی تربیت یافته‌اند که برای بحران تعداد نیرو اندک است، کادر درمان هفت ماه است که درگیر این بیماری هستند، کمتر کسی جرئت دارد تا به سراغ بیمار کرونایی برود و هنگام مواجه باید مجهز به سلاح شود و ماسک خود را مرتب بر صورت داشته باشند، بنابراین لازم است خود رعایت کرده و از برگزاری جلسات منتقل‌کننده ویروس مانند عزاداری‌ها و عروسی خودداری کنیم تا این بلیه را پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha