• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99061510762
  • خبرنگار : 50210

استاندار عنوان کرد:

توجه ویژه ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی به تصمیم گیری درباره نحوه فعالیت مدارس

توجه ویژه ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی به تصمیم گیری درباره نحوه فعالیت مدارس

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: از مهرماه اگر شرایط لازم فراهم شود در نظر است که کلاس‌ها و آموزش حضوری باشد، ولی اطمینان خاطر می‌دهیم که تمام موارد مرتبط با نحوه فعالیت مدارس در ستاد استانی مقابله با کرونا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سیدعلی آقازاده ۱۵ شهریورماه در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید که به صورت نمادین در مدرسه قیام فرهنگیان اراک، برگزار شد، با بیان اینکه امسال سال تحصیلی به جهت شیوع بیماری کرونا با شرایط کاملا متفاوت، دو هفته زودتر آغاز می شود، افزود: کادر درمان به شدت در گیر بیماری هستند و حتی تعدادی از آنها در استان و کشور در اثر ابتلا به این بیماری در جریان خدمت رسانی، از دست رفته‌اند.

سید علی آقازاده با تاکید بر اینکه همه مسئولان در استان مرکزی این اطمینان را به والدین می‌دهند که حتما رعایت ضوابط و شرایط و روش‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد و صورت احساس نگرانی برای دانش‌آموزان اجازه نخواهیم داد خطر ابتلا آنان را تهدید کند، گفت: این هفته تمامی مدارس در سطح شهرها به دلیل قرار گرفتن استان در شرایط هشدار اجازه برگزاری حضوری کلاس ها را ندارند ولی امروز به صورت نمادین مراسم آغاز سال تحصیلی را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: اطمینان می دهیم تا زمانی که ایمنی کامل و شرایط بهداشتی ۱۰۰ درصدی در مراکز آموزشی، جامعه و شهرها نباشد مراقبت های لازم را به عمل می آوریم، شرایط را رصد و گزارش‌ها را دریافت می‌کنیم تا مدارس در شرایط کاملا بهداشتی، ایمن و به دور از هرگونه خطر فعالیت داشته باشند.

آقازاده با اشاره به اینکه مسلما اثربخشی کلاس حضوری بیشتر است، اما در حال حاضر، چاره‌ای جز برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها نداریم، گفت: از مهرماه اگر شرایط لازم فراهم شود در نظر است که کلاس‌ها و آموزش حضوری باشد، ولی اطمینان خاطر می‌دهیم که تمام موارد در ستاد استانی مقابله با کرونا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید همپای معلمین خود در همه دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی همکاری داشته باشند تا بتوانیم شرایط نگران‌کننده درباره بیماری کرونا را پشت سر بگذاریم، تا در آینده‌ای نزدیک مثل گذشته شرایط عادی در مدارس و کلاس‌ها حاکم شود.

استاندار مرکزی افزود: آموزش و پروش آمادگی دارد که شرایط به گونه‌ای مهیا شود که همه دانش آموزان در مدارس حاضر شوند ولی با توجه به وضعیت شیوع این بیماری باید همگی مراقب باشیم.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آئین گفت: آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد، اولویت توانمندسازی و بومی‌سازی اقتصاد ملی است و این مهم باید در تمام لایه‌های مختلف جامعه بویژه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نهادینه شود.

وی ادامه داد: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده بالا تنها با سرمایه‌گذاری در بخش تولید محقق می‌شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به سرمایه‌گذاری در آموزش نیروی انسانی کارآفرین و دلسوز است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: ملت ایران باید با تمام توان از نعمت انقلاب اسلامی که به برکت خون مقدس شهدا، مجاهدت های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری به بالندگی و اقتدار رسیده پشتیبانی کرده و در مسیر آرمان‌های این انقلاب حرکت کنند.

وی اظهار کرد: شکل‌گیری شخصیت نسل فردای ایران، در نظام آموزشی و به دست معلمان توانمند و خوش فکر است و باید اهدافی که برای تعالی نظام و اقتدار کشور ترسیم شده با آگاهی به نسل آتی منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: تکلیف نهادهای فرهنگی و آموزشی، ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و تقویت همگرایی مذهبی و هویت ملی است و فرهنگیان باید با بهره‌گیری از روش‌های مشارکت جویانه گفتمان کارآمدی در این حوزه ایجاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha