• پنجشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99062015318
  • خبرنگار : 50239

دادستان همدان:

جهادکشاورزی بعد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به فکر راه چاره می‌‎گردد

جهادکشاورزی بعد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به فکر راه چاره می‌‎گردد

ایسنا/همدان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان همدان گفت: جهادکشاورزی و امور اراضی در بحث ساخت ‌وسازهای غیرمجاز باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشند این در حالیست که بعد از ساخت یک برج بلند، ساختمان یا کارگاه و کارخانه تازه به فکر راه چاره می‌گردند.

حسن خانجانی پنجشنبه ۲۰ شهریورماه در کارگاه آموزشی آشنایی با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، باغی و قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز آب، برق، گاز و فاضلاب‌ در همدان اظهار کرد: پس از تصویب این قانون انتظار بود تا سازمان جهادکشاورزی به ویژه مدیریت اراضی به صورت فعال و نه‌ منفعل در اجرای این قانون حاضر شوند اما متأسفانه مدیریت امور اراضی منتظر حضور ارباب رجوع می‌شود تا اقدامی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم این ‌نقش فعال، تحرک، خودجوشی، حرکات مسئولانه و توأم با حرکت جهادی در مدیریت امور اراضی و جهادکشاورزی وجود داشته باشد و باید برنامه‌ریزی هدفمند و براساس نیازهای عمومی صورت بگیرد.

خانجانی تأکید کرد: رعایت اصل برابری و عدم تبعیض‌ها در برخوردها تکلیف مهمی است و اگر مسئولان جهادکشاورزی این اصل را بدون سفارش و تنها برای نفع مردم انجام دهند دیگر مشکلی برای ما ایجاد نخواهد شد.

دادستان استان همدان بیان کرد: مجموعه جهادکشاورزی و امور اراضی در بحث ساخت ‌وسازهای غیرمجاز باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشند این در حالیست که بعد از ساخت یک برج بلند، ساختمان یا کارگاه و کارخانه تازه به فکر راه چاره می‌گردند در صورتی که این ساختمان یک روزه ساخته نشده بلکه مدت‌ها زمان برده پس چرا اقدامات پیشگیرانه صورت نگرفته است؟

وی با بیان اینکه این شکل تخریب‌ها واکنش تند مردمی خواهد داشت، ادامه داد: قانون اجازه داده است رأسا وارد شوید قلع و قمع کنید اما وقتی اقدمات ‌پیشگیرانه وجود داشته باشد دیگر نیازی به این مسائل نداریم.

خانجانی خاطرنشان کرد: همکاران قضایی با شما در همه زمینه‌ها و قسمت همراه هستند، همه مقامات قضایی در سطح استان براساس همان نقش فعال جلوتر از برخی ادارات به جلو حرکت می‌کنند بنابراین با شما همکاری و تعامل دارند و انتظار داریم شما نیز خیلی جدی پای کار بیایید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha