• پنجشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99062015536
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی:

سبک زندگی مردم را باید تغییر داد


سبک زندگی مردم را باید تغییر داد

ایسنا/اردبیل رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: در شرایطی که سلامت مردم براثر بیماری‌های متداول و مرسوم به خطر افتاده باید سبک زندگی مردم را با الگوهای ورزشی تغییر داد.


افشین مولایی ۲۰ شهریور در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های همگانی در اردبیل اظهار کرد: برخلاف رسالت سایر فدراسیون‌ها که به قهرمانی و مدال‌آوری فکر می‌کنند رسالت فدراسیون ورزش‌های همگانی تلاش برای تامین سلامت مردم در سایه ترویج امر ورزش است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت فدراسیون‌ها و هیئت‌های مختلف ورزشی در حال حاضر 59 درصد ایرانیان با معضل چاقی روبرو هستند و 20 درصد کودکان ایرانی نیز گرفتار این درد مزمن می‌باشند.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه 57 درصد علل و عوامل بیماری کم‌تحرکی و ورزش نکردن است، گفت: 64 درصد آقایان و 47 درصد بانوان، 50 درصد روستائیان و 58 درصد شهرنشینان دچار کم‌تحرکی و گاه بی‌تحرکی هستند که این مساله به افزایش دیابت، فشار خون و انواع بیماری‌های دیگر منجر شده است.
مولایی ضرورت تغییر سبک زندگی را یادآور شد و بیان کرد: ما نمی‌توانیم با جایزه دادن و برخی اقدامات انگیزشی مردم را به صورت مقطعی به سمت ورزش سوق دهیم بلکه یک برنامه دقیق نیاز است تا در طول هفته مردم حداقل سه روز به مدت 150 دقیقه ورزش کنند.
وی ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی جوابگوی سلامت عمومی و ارتقای شاخص‌ها در این حوزه است و در این زمینه باید به کار اثربخش در حوزه ورزش همت کرد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی یکی از موانع پیش‌روی مردم در رغبت به ورزش را عدم دسترسی به اماکن ورزشی اعلام کرد و افزود: باید مکان‌هایی را برای ورزش عمومی و راحت مردم در نظر گرفت تا به دور از برنامه‌های کلیشه‌ای و همایش‌های همراه با جایزه خود مردم به صور محلی راغب به استفاده از این اماکن باشند.
مولایی تصریح کرد: با یک نسخه واحد نمی‌توان برای اقشار مختلف تحرک و ورزش را توصیه کرد بلکه ضرورت دارد متناسب با شرایط سنی کودکان، نوجوانان، میانسالان و سالخورده‌ها فعالیت‌های ورزشی سامان یابد.
وی ادامه داد: از سه روی پیش طرح شهرهای فعال ایران روی کار آمده تا فدراسیون ورزش‌های همگانی به همراه شهرداری‌ها زیست بوم سالم راه‌اندازی کنند تا به رسالت خود در ارتقای سلامت مردم عمل کرده باشند.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به رویکرد علمی در تحقق اهداف و برنامه‌های این فدراسیون نیز اشاره کرد و گفت: 15 هزار مهدکودک در کشور، 15 میلیون دانش‌آموز، 5 میلیون دانشجو و بیش از 40 میلیون جامعه کارگری و خانواده‌های آنها در هدفگذاری‌های ما قرار دارند تا به دور از نگاه قهرمانی سلامتی و تندرستی آنها را در توسعه ورزش همگانی ارتقا دهیم.
مولایی بیان کرد: با یک نگاه تعاملی و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت که در این زمینه جای دارد از همراهی شهرداری‌ها در تحقق این برنامه‌ها قدردانی کنیم.
وی در پایان گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی با اجرای این برنامه‌ها در سالجاری با یک نگاه علمی سعی خواهد کرد تا هیئت‌های استانی را مورد ارزیابی قرار داده و تغییر نگرش در این حوزه را به خوبی رقم بزند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha