• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99062620036
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد

درختکاری در ۴۸٠ هکتار از کانونهای ریزگرد آذربایجان غربی

درختکاری در ۴۸٠ هکتار از کانونهای ریزگرد آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در ۴۸۰ هکتار از کانون ریزگرد استان درختکاری شده است.

مهران نظری امروز ۲۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایشهای دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان که کانون ریزگرد هستند درخت و درختچه کاشته شده و در ۴۵هکتار از منطقه جبل کندی عملیات مالچ پاشی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه دارای تنوع زیستی بی نظیری است و خشک شدن آن مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: مهمترین نیاز ما در بحث محیط زیست حوضه دریاچه ارومیه، تامین حق آبه مورد نیاز تالاب ها و دریاچه ارومیه است که تاکنون برای اجرای عملیات در این حوزه، بیش از ۲۵۸ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: انتقال آب به جزایر آرزو و اسپیر، نصب دوربین جهت محافظت فیزیکی نوارغربی به مساحت ۲۹۶کیلومتر، ساخت هشت سکوی بتنی و ساخت اسکله در تالاب ها از جمله اقدامات مهم سازمان در حفاظت از منابع زیستی حوضه دریاچه ارومیه است.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰محیط بان در اطراف دریاچه فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: در اطراف دریاچه ساختمان های جهت نگهبانی محیط بانان احداث شده است.

وی به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست استان در سال جاری جهت کاهش پیامدهای خشکی دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد: در سال جاری عملیات حفاظت از چرای دام ها، لایروبی و زه کشی انهار منتهی به تالاب ها، احداث سطوح آبگیر  و آبشخور ها انجام می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: تاسیس مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه یکی از طرح های مهم سازمان است که با پیشرفت فیزیکی  ۷۵ درصدی با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان درحال  ساخت است که تا سه ماه آینده به اتمام و بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha