• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99062620087
  • خبرنگار : 50024

۱۸ میلیون مترمربع پارچه برای تولید ماسک خریداری می‌شود

۱۸ میلیون مترمربع پارچه برای تولید ماسک خریداری می‌شود

ایسنا/البرز رئیس بسیج اصناف استان البرز گفت: با تامین ۱۸ میلیون متر مربع پارچه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ عدد ماسک به ظرفیت تولیدی استان اضافه می‌شود.

علی ترکاشوند روز چهارشنبه ۲۶ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین ماسک‌های بهداشتی، بسیج اصناف استان با تعامل با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مسوولیت تامین ماسک در البرز را عهده دار شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بر همین اساس بسیج اصناف استان با یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید کننده مواد اولیه تولید ماسک (شرکت بافتینه) قراردادی برای تامین ۱۸ میلیون مترمربع پارچه با کیفیت بالای تولید ماسک منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه این پارچه ها در سطح ۲۲ کارگاه تولیدی ماسک توزیع خواهد شد، اظهار کرد: این کارگاه ها ظرفیت تولید روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک بهداشتی را دارند.

ترکاشوند، استان البرز را یکی از استان های پیشرو و پیشتاز در تولید ماسک دانست که با تولید روزانه این تعداد ماسک می تواند نیاز کل استان را مرتفع کند.

وی گفت: با توجه به اینکه از دوره اضطرار و کمبود ماسک عبور کرده و به سوی کیفی سازی تولید می رویم به همین لحاظ می‌توانیم اقدام به صادرات ماسک به دیگر استان‌ها داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان البرز از مردم به صورت جدی خواست تا از ماسک های غیراستاندارد و غیربهداشتی به هیچ وجه استفاده نکنند و ماسک هایی را استفاده کنند که دارای لایه میانی استاندارد «ملت بلون» و «اس ام اس» باشد.

ترکاشوند با بیان اینکه ماسک های دیگر جوابگو برای جلوگیری از ابتلا به بیماری نیستند، گفت: ارگان ها، سازمان ها، نهادها، داروخانه ها و مردم می توانند برای تامین ماسک بهداشتی مورد نیازشان به صورت مستقیم به سازمان بسیج اصناف استان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه و اقدام به انعقاد قرارداد برای تهیه ماسک بکنند.

وی افزود: سازمان بسیج اصناف با این اقدام واسطه گری را حذف کرده و ماسک ها را با قیمتی پایین تر از قیمت مصوب دانشگاه علوم پزشکی (هر عدد۱۵۰۰ تومان) به فروش می‌رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha