• پنجشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99062720993
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

استان‌ها در برنامه هفتم توسعه اختیارات بیشتری داشته باشند

استان‌ها در برنامه هفتم توسعه اختیارات بیشتری داشته باشند

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: برنامه هفتم توسعه با نگاه تمرکززدایی و دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها تهیه و تدوین شود.


اکبر بهنامجو ۲۷ شهریور  در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با قدردانی از توجه ویژه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دریافت نظرات استانی در تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور اظهار کرد: بر همین اساس مسئولان دبیرخانه مجمع با حضور در استان اردبیل ضمن بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری با دیدگاه‌های مسئولان بخش خصوصی و دولتی آشنا شدند.
وی خاطرنشان کرد: این اولین بار است که به استان‌ها فرصت داده شده تا در تهیه برنامه پنج ساله توسعه دخالت کرده و به نوعی دیدگاه‌های کارشناسی خود را بیان کنند که امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت و مجلس در تدوین و تصویب این برنامه سعی کنند تا معایب گذشته برطرف و مزیت استان‌ها در توسعه بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل به جایگاه ممتاز این استان در بخش کشاورزی و افزایش تولیدات و صادرات در این بخش اشاره کرد و گفت: در کنار رفع موانع سرمایه‌گذاران باید از صنایع فرآوری حمایت شده و جلوی خام‌فروشی محصولات گرفته شود.
بهنامجو توجه به نیروی انسانی و تقویت زیرساخت‌ها را از اولویت‌های اساسی در مسیر تحول استان یاد کرد و افزود: فاز اول راه آهن اردبیل – میانه سال آینده افتتاح خواهد شد و امیدواریم شاهد راه‌اندازی منطقه آزاد، شهرک مشترک مرزی، بارانداز ریلی و تکمیل پایاب سد خدآفرین در شمال استان اردبیل باشیم.
وی همچنین پرهیز از کلی‌گوئی در برنامه‌ریزی‌های کشوری، ضرورت حذف چانه‌زنی و لابی‌گری در جذب اعتبارات، توجه به مقوله تولید و رفاه اجتماعی و پرهیز از اعمال سلایق در آهنگ توسعه کشور را بر مبنای تغییر دولت‌ها و مجالس یادآور شد و تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه باید استان‌های کمتر توسعه یافته در ابعاد زیرساختی و اجرای اصل 44 مورد توجه قرار گیرند و در کنار آن نهادها و دستگاه‌های نظارتی نیز به صورت هماهنگ عمل کرده و از تعدد فعالیت‌ها در این حوزه جلوگیری شود.
استاندار اردبیل در پایان زیرساخت اصلی توسعه کشور را توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: در حل مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی بهتر است با نگاه منطقه‌ای برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و از تصمیم‌گیری‌های کلی جلوگیری شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha