• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99062921648
  • خبرنگار : 50339

بخشدار مرکزی خاش: روستائیان و عشایر نقاط محروم نیازمند حمایت هستند

بخشدار مرکزی خاش: روستائیان و عشایر نقاط محروم نیازمند حمایت هستند

ایسنا/سیستان و بلوچستان بخشدار مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: در شرایط دشوار اقتصادی و تنگی معیشت اقشار محروم و مستمندان جامعه توجه به روستائیان و عشایر نقاط محروم شهرستان از ضرورت های اجتناب ناپذیر می باشد.

عیدمحمد قلندرزهی در حاشیه سمینار فرمانداران و بخشداران سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: ساماندهی امور مرزی، تعدیل و کنترل بازار و مقابله با گرانی ها و تامین کالاهای اساسی باید مورد توجه مسوولان دست اندرکار باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت های تامین و توزیع گاز شهرستان دارای خودروهای فرسوده بوده، بنابراین یکی از الزامات مهم بهره گرفتن از ظرفیت حمل و نقل ریلی برای تسهیل در امر خدمت رسانی به مردم در شرایط دشوار فصل سرد سال است.

قلندرزهی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماههای اخیر در نشست با مسوولان کشوری و استانی مخابرات مشکلات اختلال در اینترنت و آنتن دهی تلفن ثابت و همراه مطرح شده، اما اقدامی مناسب برای حل معضلات صورت نگرفته و نارضایتی ها و گلایه مندی های مردمی همچنان پابرجاست.

بخشدار مرکزی خاش اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال ۹۵ تاکنون تغییری در افزایش سهمیه آرد روستائیان و عشایر شهرستان صورت نگرفته، انتظار داریم به نیازهای این قشر در مبحث تامین آرد و نان پاسخ داده شود.

وی اهمیت افزایش اعتبارات عمران روستایی، جمع آوری تراکتور ها از چرخه جمع آوری زباله ها و جایگزین کردن خودروهای زامیاد، تامین اعتبار روشنایی معابر روستاهای فاقد دهیاری و ملزم کردن اداره برق برای خدمت رسانی به ساکنان روستایی، اختصاص ماشین آلات آتشنشانی شهرک دروک سنگان جهت مقابله با سوانح و اطفای حریق در منطقه سنگان و حاشیه تفتان، تلاش برای حل مشکلات تامین آب شرب افزون بر ۸۰ روستا که به صورت سقایی و با تانکر طی بازه زمانی ۲۵ روزه و بیشتر آبرسانی می شوند، صدور سند برای روستائیان، اجرای طرح های راه روستایی و تامین ماشین آلات سنگین برای دهیاری ها را خواستار شد و تاکید کرد: تامین ۱۰۰ کیلومتر لوله انتقال آب و تامین تانکر آبرسانی و اجرای زیرساخت های این موضوع باید مورد توجه دولت باشد، ضمن اینکه از تلاش ها و حمایت های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و نماینده و فرماندار خاش بابت اختصاص ۳۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات آب روستاها قدردانی و ابراز امیدواری کرد تلاش برای حل مشکلات حوزه تامین آب شرب از اولویت های مهم متولیان آب باشد که در شرایط مختلف سال با دشواری های فراوانی مواجه اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha